הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: חוק חדש יאסור על ערי מקלט למהגרים
על פי ההצעה שעברה את רוב הקריאות בסנאט המדינה וצפויה להיחתם בקרוב על ידי המושל רון דסנטיס, ערים במדינה הדרומית לא תוכלנה לסרב לשתף פעולה עם רשויות אכיפת ההגירה הפדרליות

הצעת חוק חדשה בפלורידה מבקשת לאסור על קיומן של ערי מקלט למהגרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


צפוי לאשר את ההצעה שתכנס לתוקף כבר ביולי הקרוב. מושל פלורידה רון דסנטיס (צילום: Getty)

על פי ההצעה שהוגשה על ידי סנאטור המדינה ג'ו גרוטרס, החל מחודש יולי הקרוב יאסר על רשויות מקומיות במדינה לסרב לשתף פעולה עם רשויות ההגירה הפדרליות ולהציע "מקלט" למהגרים בלתי חוקיים. בשל מיקומה הגאוגרפי פלורידה היא אחד השערים המרכזיים להגירה לארצות הברית ויש בה מספר לא מבוטל של מהגרים לא מתועדים.

בהצעת החוק נכתב, בין היתר, כי "המושל יוכל לפתוח בהליכים משפטיים בשם המדינה נגד גורמים רשמיים שיסרבו לאכוף ציות לחוקי ההגירה". עובדי ציבור שלא ישתפו פעולה עם רשויות ההגירה ויספקו בפועל מקלט למהגרים בלתי חוקיים יושעו, יועברו מתפקידם ויוכלו אף להיקנס בסכום של עד 5,000 דולר ליום (!) עבור כל יום שאינם מצייתים לחוק.

 

עד 5,000 דולר ליום קנס על אי ציות לחוקי ההגירה. יום החוק הדש ג'ו גרוטרס (צילום: AP)

ההצעה אושרה בקונגרס המדינה ביום רביעי האחרון רוב של 69 תומכים מול 47 מתנגדים וצפויה לעלות להצבעה סופית היום (שישי) בסנאט המדינה. המושל הרפובליקני רון דסנטיס צפוי לחתום על החוק אולם עשויים להכלל בו שינויים טרם כניסתו לתוקף.

בפלורידה אין ערי מקלט רשמיות כמו בקליפורניה ובמקומות נוספים, אולם לדברי גורמים רפובליקניים במדינה כמה ערים בה מספקות בפועל מקלט למהגרים בלתי חוקיים משום שהן אוסרות על גרומי השיטור והאכיפה בהן לשאול על סטטוס ההגירה במקרי מעצר. אישור ההצעה מהיום יצרף את פלורידה למדינות נוספות באזור הדרום, כולן בעלות אחיזה רפובליקנית חזקה מחד וכמות גדולה של מהגרים מאידך,שכבר אישרו חוקים שמחייבים את רשויות החוק המקומיות לשתף פעולה עם רשות אכיפת ההגירה הפדרלית (ICE). בין מדינות אלה ישנן אלבמה, אריזונה, מיסיסיפי, טקסס וטנסי.

חבר קונגרס המדינה בלייז אינגוליה אמר לפני מספר שבועות כי "יש אנשים כאן בפלורידה, מפקדי משטרה שמפשוט מסרבים ליצור קשר עם ICE, ומסרבים לעכב אנשים שהם יודעים שנמצאים כאן באופן לא חוקי. אז גם אם למינהל מחוז כלשהו אין מדיניות רשמית, עדיין יש בהם אנשים בעלי השפעה במשרד השריף או במשטרה שבוחרים לנהוג כך".

 

"יש אנשים שפשוט מסרבים ליצור קשר עם ICE". חבר הקונגרס בלייס איגוליה (צילום: AP)

המפלגה הדמוקרטית בפלורידה תקפה כצפוי את הצעת החוק, ומשטרת מיאמי-דייד מסרה כי זה תפקידן של הרשויות הפדרליות להתמודד עם סוגיות הגירה. בהצהרה רשמית מטעם המפלגה לאחר אישור ההצעה בקונגרס ביום רביעי נמסר: "הרפובליקנים בקונגרס מכרו היום את הקהילות שלהם לדונלד טראמפ ורון דנסטיס, בכך שהעבירו את הצעת החוק הקסנופוביה ומפלה הזו. זה מחליא שגורמים רפובליקניים שמייצגים קהילות מהגרים מפנים עתה את גבם אליהם ומסכנים את שלומם".

0% לא
100% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE