הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סאות'ווסט במתקפה על בואינג: הסתירה מאיתנו את כיבוי פיצ'ר הבטיחות
יצרנית המטוסים מנסה למזער נזקים ומבטיחה להחזיר את הפיצ'ר, שביטולו בדגם החדש של סוס העבודה של ציים כה רבים הוביל לשתי התרסקויות קטלניות ולקרקוע הדגם. על פי דיווח, השינוי הוסתר גם ממנהל התעופה

חברת התעופה סאות'ווסט אומרת כי בואינג לא חשפה שהיא השביתה מאפיין אבטחה במטוסי הסילון מדגם 737 מקס עד שאחד מהם התרסק אשתקד. המדובר בהתרעה המודיעה לטייסים אם חיישן, המכונה "מחוון זווית ההתקפה" (Angle of Attack Indicator, או AOA) - מעביר מידע פגום בנוגע לזווית חרטום המטוס. החיישן הזה הופעל בגרסאות קודמות של ה-737 אולם הושבת בגרסת המקס.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הטעות של בואינג פגעה בחברה קשות, והיא מתכוונת לספר בדיוק עד התנהלותה של בואינג היתה מפוקפקת (צילום: AP)

 

הידיעה הופיעה לראשונה היום (ראשון) בעיתון וול סטריט ג'ורנל. העיתון דיווח עוד כי גם פקחי הבטיחות של מנהל התעופה הפדרלי (FAA) לא ידעו על השינוי. ה-FAA סירב למסור תגובה בנושא. בהודעה היום אמרה סאות'ווסט כי מאפיין הבטיחות "הוצג לנו על ידי בואינג כפעיל בכל מטוסי המקס".

רק לאחר שמטוס 737 מקס של חברת ליון אייר התרסק באינדונזיה אשתקד הודיעה בואינג, לדברי סאות'ווסט, כי המאפיין אינו מופעל. מטוסי המקס הושבתו לאחר התרסקות שנייה, של מטוס של חברת התעופה הלאומית של אתיופיה, בעשרה במרץ השנה.

בתגובה לכתבה בוול סטריט ג'ורנל, הודיעה בואינג כי כאשר ישובו מטוסי המקס לשירות, "כל הלקוחות יקבלו את התרעת ה-AOA באופן סטנדרטי". מוקדם יותר החודש, מצא דו"ח של הממשלה האתיופית כי חיישן פגום שלח מידע שגוי למערכת נגד דימום המנוע של דגם המקס-8. הטייסים לא הצליחו להשיב לידם את השליטה במטוס. 157 נהרגו בהתרסקות זו, ו-189 בהתרסקות הקודמת באינדונזיה.

 

הטייסים לא הצליחו להחזיר לעצמם את השליטה במטוס, ו-157 בני אדם נהרגו (צילום: רויטרס)

 

סאות'ווסט נפגעה קשות מתקלת דגם המקס. עוד בחודש מרץ דווח כי החברה הפסידה סכומי עתק בעקבות קרקוע צי המטוסים, ומוקדם יותר החודש הודיעה החברה שהאריכה את ביטול הטיסות ב-737MAX עד ה-5 באוגוסט. לחברה 34 מטוסים מדגם זה, אך עדיין לא ברור בכמה טיסות זה יסתכם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE