הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: חוקרים פתחו את בטנו של דולפין שנסחף אל החוף ומצאו המון פסולת
בשבוע שעבר הגיע דולפין במצב קשה אל החוף. לאחר שהורדם, החוקרים פתחו את בטנו והזדעזעו. "לצמצם את השימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים ולא להפריח בלונים"

חוקרים פתחו את הבטן של דולפין שתעה בשבוע שעבר סמוך לחופי פלורידה וגילו שם ממצאים עצובים מאוד, אך לצערנו לא מפתיעים כלל. החוקרים מטעם המועצה לשימור הדגה וחיי הבר מצאו שתי שקיות פלסטיק ושאריות של בלון בבטנו של היונק הימי. כך פרסם הארגון בפייסבוק.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


החוקרים ממשיכים בבדיקות כדי לקבוע מה היה מצבו של הדולפין (צילום: Shutterstock)

הדולפין, מסוג תלום-שן, הגיע לחוף פורט מאייר ביום שלישי. החוקרים ציינו כי הפסולת הרבה שנמצאה בבטנו היא ככל הנראה הסיבה למותו, יש לבדוק סיבות נוספות כגון מחלות, הפרדה מוקדמת מהמשפחה ועוד גורמים שיש לבדוק בטרם ניתן יהיה לקבוע רשמית את סיבת המוות. בנוסף מסבירים החוקרים כי הפסולת שבבנו "מדגישה את הצורך לצמצם את השימוש במוצרי פלסטיק חד פעמיים ולא להפריח בלונים".

 

הבטן של הדולפין עם כל הפסולת בתוכה (צילום: המועצה לשימור הדגה וחיי הבר)

על פי רשות האטמוספירה והאוקיינוסים הלאומית, דולפינים ממין זה הם חיה מוגנת תחת חוק ההגנה על יונקים ימיים, והם חיים ברחבי העולם באזורים עם אקלים טרופי. התזונה של היונקים האלה, שיכולים לחיות עד גיל 36, מורכבת מדגים ומדיונונים.

 

הפסולת שנמצאה בבטנו של הדולפין (צילום: המועצה לשימור הדגה וחיי הבר)

הדולפין נמצא ביום שלישי כשהוא בחיים, אך במצב בריאותי ירוד והוא הורדם במקום. הרשויות בפלורידה קוראות לכל מי שנתקל ביונקים ימיים שלא לנסות ולדחוף אותם חזרה אל המים, "בגלל שזה עשוי לדחות את הבדיקות והטיפולים ועלול להוביל לכך שהיונק ימשיך לשוטט במים תוך שמצבו הולך ומחריף".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE