הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הטבח בבית הכנסת יכל להיות קטלני הרבה יותר, אילולא המעצור בנשק
קהילת בית הכנסת בפאתי סן דייגו עדיין מנסים להתאושש מהאירוע הקשה, בו נרצחה אישה אחת ונפצעו עוד ארבעה. סיפורי הגבורה והבהלה ממשיכים להיחשף

הרב ישראל גולדשטיין, שנפצע בפיגוע הירי בבית הכנסת של קהילת חב"ד בפאווי שבפאתי סן דייגו אמר כי האירוע היה עלול להסתיים עם הרבה יותר קורבנות, אלא שבאורח נס נתקע נשקו של המחבל ג'ון ארנסט בן ה-19. הרב אמר את הדברים במהלך מסיבת עיתונאים מחוץ לבית הכנסת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הנשק של המחבל נתקע בשל מעצור. הרב ישראל גולדשטיין (צילום: מתוך טוויטר)

הרב גולדשטיין אמר כי הוא חושש שהיורה, שהיה חמוש בנשק חצי אוטומטי, ייכנס לחדר נוסף במקום, שבו היו מתפללים רבים כדי לערוך טקס זיכרון, או שהוא יצא החוצה, אל החצר בה משחקים הילדים. הוא סיפר כי הוא מצא את עצמו עומד מול היורה, והרים ידיו כדי להגן על עצמו. בשלב הזה הוא נפגע בידו ואחת מאצבעותיו נקטעה.

במקביל, עוד ועוד סיפורי בלהות וגבורה נחשפים מאותו אירוע דמים. שמעון אביטבול, שבא מישראל כדי לבקר את בתו ואת משפחתה שחיים כאן, נזכר כיצד הוא הפיל את נכדו בן השנתיים אל הריצפה, והמתין להפסקה בירי כדי לתפוס אותו ולרוץ מהמקום. לאחר מכן הוא שב פנימה כדי לסייע ללורי קיי, שנפגעה בחזה ומתה מפצעיה לאחר מכן בבית החולים. אביטבול סיפר את הדברים תוך שהוא ממרר בבכי. הוא הוסיף כי הרב עטף את ידו המדממת בטלית כדי לעצור את הדם.

פצועה נוספת, נויה דהאן בת השמונה, סיפרה כי היא בדיוק סיימה להתפלל ורצתה להצטרף לילדים ששיחקו בחצר כאשר היריות פילחו את רחשי התפילה. דודה, אלמוג פרץ בן ה-34, שהוכרז כגיבור לאחר האירוע, תפס אותה ורץ אל שאר הילדים בחוץ כדי להרחיק אותם מהמקום. "פחדתי מאוד", סיפרה נויה, "לא ראיתי את אבא שלי, חשבתי שהוא מת".

 

רצתה לצאת לשחק עם חברים כשהחל הירי. נויה דהאן (צילום: טוויטר)

אביה, ישראל דהאן בן ה-32, אמר כי הוא הפך שולחן ברגע שהוא ראה את היורה נכנס למקום כשהוא אוחז ברובה. לאחר מכן הוא מיהר כדי להביא את שני ילדיו אל מקום מבטחים.

עם הזמן שחולף נחשפים עוד פרטים גם על רגע מעצרו של ג'ון ארנסט. לאחר שנמלט מהמקום, הוא התקשר ל-911 ודיווח על הירי. כאשר אנשי המשטרה סגרו עליו בכביש, הוא "קפץ מהמכונית, הרים את ידיו ונעצר מיד", סיפר מפקד משטרת סן דייגו דיוויד ניסלייט.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE