הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
האם בקרוב ייחתם הסכם סחר חדש עם סין? לדברי שר האוצר הדבר ייתכן מאוד
היום צפויים להיפגש נציגי ארצות הברית וסין בבייג'ינג כדי לדון על הסכם סחר חדש בין שתי המעצמות. דיונים נוספים יתקיימו בחודש הבא בוושינגטון

שר האוצר סטיבן מנוצ'ין אמר בראיון טלוויזיוני ששודר היום (שני) כי הוא מקווה שארצות הברית וסין יצליחו להגיע להסכם סחר חדש בתום שני סבבי שיחות נוספים. בראיון לרשת פוקס ביזנס אמר שר האוצר כי החלק בשיחות שמתמקד באכיפה נמצא לקראת סיום. עוד סבב של שיחות מתוכנן לחודש הבא בוושינגטון.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אופטימי לגבי המשך השיחות. שר האוצר סטיבן מנוצ'ין (צילום: Shutterstock)

"עדיין יש לנו עבודה לעשות", אמר מנוצ'ין, "אני חושב ששני הצדדים שואפים לבדוק אם אנחנו יכולים לסיים את זה ולעבור הלאה". הוא הוסיף כי הוא מלא תקווה שלאחר שני סבבי השיחות הקרובים - בסין ובוושינגטון - יוכלו הגורמים המקצועיים להודיע לנשיא שיש עסקה, או לא.

מנוצ'ין ונציב הסחר רוברט לייטהייזר צפויים לבקר היום בבייג'ינג להמשך השיחות על הסכם הסחר החדש במה שעשוי להיות תחילת הסוף של המשא ומתן. סגן הנשיא הסיני ליו הא יבקר בוושינגטון לדיונים ב-8 למאי.

בינתיים נראה שההכנות לדיונים מעלים את מפלס האופטימיות של המשקיעים ברחבי העולם, ובורסות העולם נצבעו ירוק. סיבה נוספת לעלייה בבורסות העולם היא נתונים סיניים מעודדים ולפיהם הרווחים של חברות תעשייה בסין צמחו לראשונה מזה ארבעה חודשים וכן הנתונים החזקים שפרסמה ארצות הברית בשבוע שעבר.

מדד ה-MSCI, שמשקלל את נתוניהן של בורסות ב-47 מדינות ברחבי העולם עלה ב-0.06 אחוז לאחר פתיחת המסחר בבורסות באירופה. רוב הבורסות האירופיות עלו היום.

 

עלייה של 3.7 במוצרים המיוצאים תרמה לנתונים המעודדים (צילום: Shutterstock)

בשבוע שעבר דיווחנו כי הכלכלה האמריקנית שברה את התחזיות וצמחה מעבר לצפוי תוך שהיא רושמת את הצמיחה הגדולה ביותר בפתיחת השנה מאז שנת 2015. התמ"ג עלה ב-3.2% במהלך הרבעון הראשון של 2019, הרבה מעבר ממה שניבו הכלכלנים. מדובר בפעם הראשונה מאז 2015 שברבעון הראשון של השנה נרשמת עלייה הגדולה מ-3%.

"נרשם זינוק בייצוא וירידה בייבוא, דבר שתרם לנתונים", מסביר פיטר בוקבר, בכיר בחברת ההשקעות Bleakley Advisory Group. ואכן, עלייה של 3.7% נרשמה במוצרים המיוצאים, וזאת לעומת ירידה זהה במוצרים המיובאים.

הנתונים מעניקים מבט רשמי ראשון להשפעת השבתת הממשל הפדרלי במשך 35 יום על תפקוד הכלכלה, ונראה שההשפעה הייתה מזערית. "הדו"ח הזה צפוי להרגיע את הרוחות בוול סטריט. חוסר הוודאות שנוצר בגלל סוגיית הסחר של ארה"ב וסין, בנוסף לירידות בכלכלות חזקות כגון גרמניה ויפן, גרמו לתהיות בנוגע לאפשרות שהכלכלה העולמית נמצאת לקראת משבר. הדו"ח הזה משמש כפוליסת ביטוח לכלכלות הפחות חזקות בעולם", הסביר אלק יאנג, בכיר בחברת האנליטיקה FTSE Russell.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE