הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
88% מכלל הנדבקים בחצבת - מ"קהילות סגורות על בסיס דת או תרבות"
החצבת הוכרזה כמוכחדת בארה"ב בשנת 2000, אבל אז עדיין עמדו מגדלי התאומים המקוריים על תילם ואיש לא שיער שזה יהפוך אופנתי לא להשתמש בחיסון שהכחיד את המחלה - ובכך להחזיר אותה לחיינו

זה השבוע השלישי ברציפות נוספו עשרות מקרים חדשים ומאומתים של חצבת לרשימה השנתית, שהגיעה כעת ל-704 מקרים ב-22 מדינות. זהו המספר הגבוה ביותר של מקרי חצבת בשנה אחת מאז 1994, ועוד לא הסתיים שליש משנת 2019.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


התפרצויות, הסגרים - והכל בשם ספקנות דווקאית ונטולת בסיס (צילום: ספנסר פלאט, גטי)

 

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ציין כי 33 המקרים החדשים בדו"ח בשבועי, נכון ל-26 באפריל, הם תוצאה של התפרצויות מתמשכות בניו יורק ובקליפורניה. כבר בשבוע שעבר הביאו המקרים החדשים בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה את המספר ל-671 - הגבוה ביותר מאז הוכרזה המחלה כמוכחדת בשנת 2000, ובטרם החזירה אותה הספקנות נטולת הבסיס בתורת החיסונים - אחת ההצלחות האדירות של המדע המודרני - לחיינו בשנים האחרונות.

ברחבי ארה"ב אירעו השנה 13 התפרצויות, מתוכן שש ב"קהילות סגורות על בסיס דת או תרבות" (כולנו מכירים כאלה) הסובלות מתת-חיסון, שחבריהם מהווים 88 אחוזים מכלל המקרים. המרכז לבקרת מחלות הוסיף בדו"ח כי מרבית המקרים החלו בהידבקות בארץ זרה. "44 מקרים יובאו ישירות מארצות אחרות, ותשעה מכל עשרה מאלה היו לא-מחוסנים", אמרה ד"ר ננסי מסונייר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות בדרכי הנשימה ב-CDC.

מסונייר אמרה כי המקרים המקוריים של ההתפרצויות בארה"ב הגיעו מהפיליפינים, מאוקראינה ומישראל, אולם לא ציינה אם גם המקרים החדשים יותר הגיעו מארצות אלה. מספר האנשים הלוקים במחלה המידבקת מאד והקטלנית לעתים מרוכז ברובו בהתפרצויות נקודתיות במדינות ניו יורק וניו גרזי, שם אירעו למעלה משני שליש מכלל המקרים. גם בקליפורניה חלה לאחרונה עלייה במקרי החצבת.

 

אתם מחוסנים? והילדים? (אילוסטרציה: shutterstock.com)

 

בלוס אנג'לס שוחררו כשני שלישים מן האנשים שהושמו בהסגר לאחר שבאו במגע עם חולי חצבת בקמפוסים של UCLA ושל קאל סטייט. ב-UCLA נותרו בהסגר 27 בני אדם. בקאל-סטייט נותרו בהסגר מעל מאתיים, בעוד 435 אחרים הורשו לחזור לשגרת יומם. בתחילה היו כ-1700 איש ואישה בהסגר, אולם יותר מאלף שוחררו עד מהרה כשהציגו הוכחות לכך שחוסנו. יש לכם הוכחה כזו? חשוב מזה - יש לכם חיסון?

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE