הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניו יורק: רשויות הבריאות סגרו שני בתי ספר יהודיים בשל התפרצות מחלת החצבת
שני בתי הספר שנמצאים בשכונות החרדיות בברוקלין לא עמדו בדרישה להרחיק תלמידים שאינם מחוסנים. חמישה בתי ספר יהודיים כבר נסגרו, אך הם צפויים להיפתח בקרוב

מחלקת הבריאות בעיריית ניו יורק סגרה שני בתי ספר יהודיים בברוקלין בגלל שלא עמדו בדרישות החיסונים לאור התפרצות החצבת. בתי הספר, תפארת בנות ב-Marcy Avenue וגן הילדים תלמוד תורה ד'ניטרא ב-Bedford Avenue לא יורשו להיפתח מחדש עד שהמחלקה תאשר תכנית פעולה שתשלים את הפערים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ילד סובל מפריחה בגלל מחלת החצבת (אילוסטרציה: Shutterstock)

בעבר סגרו רשויות הבריאות חמישה בתי ספר - כולל גן הילדים יונייטד תלמודיקל אקדמי שמנוהל על ידי ישיבת וויליאמסבורג - משום שלא עמדו בדרישות הצווים של נציב הבריאות. הצו דורש מבתי ספר וממוסדות חינוכיים נוספים להרחיק תלמידים לא מחוסנים, ומעניק למחלקת הבריאות גישה לגליונות בריאות ונוכחות. כל חמשת המוסדות שנסגרו בעבר קיבלו אישור להיפתח מחדש תחת פיקוח של מחלקת הבריאות העירונית.

"בתי ספר שממשיכים להתעלם מההנחיות שלנו במהלך התפרצות המחלה ייסגרו עד שהם יוכיחו למחלקת הבריאות שהם פועלים בהתאם לדרישות", אמר נציב הבריאות ד"ר אוקסיריס בארבוט. הוא הוסיף כי "האמת היא, שככל שלבתי הספר ייקח יותר זמן לעמוד בדרישות הרשויות, כך תימשך מגיפת החצבת".

במקביל, 57 בני אדם קיבלו זימונים על כך שלא פעלו בהתאם להנחיות הבריאות תחת צו החירום מאז שהעיר החלה להוציא צווים בשבוע שעבר. כל אדם שמקבל צו מחוייב להגיע לשימוע, ואם הוא יימצא אשם בשימוע - הוא ייקנס באלף דולר. מי שלא יגיע לשימוע ייקנס באלפיים דולר.

עד היום התגלו 423 מקרים של הידבקות במחלת החצבת מאז התפרצות המחלה בחודש אוקטובר. מתוך כל המקרים האלה, 348 התרחשו בוויליאמסבורג, שנמצאת תחת צו חירום מאז ה-9 באפריל, הדורש מאלה החיים באזורי המיקוד 11205, 11206, 11211, 11249 להתחסן נגד חצבת.

 

עוד שני בתי ספר נסגרו. הקהילה החרדית בניו יורק (צילום: Shutterstock)

ברחבי ניו יורק נרשמו עוד מעט מקרים מחוץ לשכונות האלה, אך הם לא הובילו עד כה להתפרצות משמעותית של המחלה.

אך מחלת החצבת לא התפרצה רק בניו יורק, ומספר החולים במחלה הגיע ל-704 מקרים ב-22 מדינות. זהו המספר הגבוה ביותר של מקרי חצבת בשנה אחת מאז 1994, ועוד לא הסתיים שליש משנת 2019. המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ציין כי 33 המקרים החדשים בדו"ח בשבועי, נכון ל-26 באפריל, הם תוצאה של התפרצויות מתמשכות בניו יורק ובקליפורניה. כבר בשבוע שעבר הביאו המקרים החדשים בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה את המספר ל-671 - הגבוה ביותר מאז הוכרזה המחלה כמוכחדת בשנת 2000, ובטרם החזירה אותה הספקנות נטולת הבסיס בתורת החיסונים - אחת ההצלחות האדירות של המדע המודרני - לחיינו בשנים האחרונות.

ברחבי ארה"ב אירעו השנה 13 התפרצויות, מתוכן שש ב"קהילות סגורות על בסיס דת או תרבות" הסובלות מתת-חיסון, שחבריהם מהווים 88 אחוזים מכלל המקרים. המרכז לבקרת מחלות הוסיף בדו"ח כי מרבית המקרים החלו בהידבקות בארץ זרה. "44 מקרים יובאו ישירות מארצות אחרות, ותשעה מכל עשרה מאלה היו לא-מחוסנים", אמרה ד"ר ננסי מסונייר, מנהלת המרכז הלאומי לחיסונים ומחלות בדרכי הנשימה ב-CDC.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE