הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מחקר חדש: ההשפעות המצטברות של חומרים מזהמים במים חמורות משחשבנו
מחקר חדש של הארגון הסביבתי Working Group בחן את ההשפעה המצטברת של שלל החומרים המזהמים במים על הסיכון ללקות בסרטן, והממצאים מדאיגים. האשם מספר 1 - זרניך (ארסניק)

מחקר חדש קובע כי שתיית מי ברז בקליפורניה לאורך תקופת חיים עלולה להגביר את הסכנה ללקות במחלת הסרטן. חוקרים מארגון השתדלנות הסביבתית Environmental Working Group העריכו כי כמות החומרים המזהמים הנמצאים במערכות המים הציבוריות במדינה עשויים לתרום לכ-15,500 מקרי סרטן לאורך תקופת חיים ממוצעת.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


האויב מבפנים? (צילום: EWG)

 

בין החומרים הללו - ארסניק, כרום משושה (הקסבלנטי) וחומרים רדיואקטיביים כמו אורניום ורדיום. המחקר פורסם בכתב העת Environmental Health. "עלינו להסתכל על חומרים מזוהמים כקבוצה - לא כל אחד בנפרד. חשוב יותר לנתח מזהמים המתרחשים בצוותא כדי להבין חשיפה בעולם האמיתי", אמרה החוקרת הראשית טאשה סטויבר, מדענית בכירה בארגון.

לדבריה, הנוהג כרגע במחקר הוא להעריך סיכון לסרטן ברמת היסוד הנפרד. סטויבר ועמיתיה בדקו 2,737 מערכות מים ציבוריות שונות ברחבי מדינת קליפורניה מערכות המים הללו הן האספקה העיקרית של מי שתייה במדינה, ומשרתות 98% מתושביה.

מערכות המים הללו נמצאות תחת סמכותו של חוק המים הבטוחים לשתייה הפדרלי, ותחת פיקוח של רגולטורים מטעם המדינה. הרגולטורים הללו בודקים את המים בחיפוש אחר חומרים מזהמים - כאלה שבפיקוח וכאלה שלא - כדי לשמור על המים ברמה בטוחה לשתייה.

 

כשמחברים את המזיקים השונים, התוצאה מדאיגה עוד יותר. החוקרת הראשית, ד"ר טאשה סטויבר (צילום: EWG)

 

מחברי המחקר החדש חישבו את הסיכון ללקות בסרטן על ידי סקירת דיווחי רמות החומרים המזהמים בין 2011-2015, חישוב הרמה השנתית של כל חומר בנפרד וחיבורם יחדיו כדי לעמוד על הסיכון המצטבר. החוקרים חילקו את מערכת המים לארבע קטגוריות שונות של סיכון. קבוצת הסיכון החמורה ביותר הוסיפה יותר ממקרה סרטן אחד לכל אלף תושבים במהלך תקופת חיים. החוקרים לא חשפו פומבית את מערכות המים הנמצאות בסיכון גבוה. החוקרים העריכו כי שתיית המים ממקורות אלה תביא לכ-4,860 מקרי סרטן נוספים במהלך תקופת חיים.

רוב הסיכון נובע מזיהום בזרניך (ארסניק). רוב המערכות בסיכון גבוה היו בין הקטנות במדינה, המשרתות עשרת אלפים תושבים או פחות, ומסתמכים במידה רבה על מי תהום. זיהום בזרניך יכול להתרחש הן באופן טבעי כתוצה מזליגת זרניך הקיים בקרקע באופן טבעי לתוך מקורות המים, והן מחשיפה לתוצרי תעשייה וחקלאות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE