הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ירי ממכונית נוסעת, מטעני חבלה בסנטה מוניקה: הטרור כמעט הגיע ללוס אנג'לס
"היינו מופתעים" סיפר אחיו של מארק דומינגז, בן 26 תושב רסידה שנעצר בשבוע שעבר בחשד שתיכנן לבצע שורה של פיגועי תופת המוניים מקומיים כנגד מטרות יהודיות, כנסיות ושוטרים

גבר מרסידה נעצר בחשד שתיכנן לפוצץ מטעני חבלה ברחבי דרום קליפורניה במטרה לגרום ל"אבידות המוניות", במזימת טרור שסוכלה בידי רשויות לאכיפת חוק. כך הודיעו השבוע הרשויות. מארק סטיבנס דומינגו, יוצא צבא בן 26, נעצר בליל שישי לאחר שקיבל לידיו מה שחשב שהוא פצצה מוכנה להפעלה מידי סוכן סמוי שהתחזה ליצרן מטעני נפץ.

ג'יימס דומינגו, אחיו בן ה-22 של מארק, התייחס לראשונה לפרשה והסביר שחשב שהמרת הדת לאיסלאם תסייע לאחיו: "חשבתי שאולי יהיה משהו שינחה וייצב אותו בחיים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מסיבת העיתונאים שנערכה ביום שני בה הודיעו הרשויות על מעצרו של דומינגו (צילום: AP)

 

ג'יימס אף סיפר על הרגעים בהם כוחות המשטרה פשטו על בית משפחתו ברסידה: "סוכני ה-FBI היו מנומסים, אנחנו היינו בעיקר מופתעים. שיתפנו פעולה עם הצו והם חיפשו בבית", הוא אמר והמשיך, "אני לא יודע אם אחי חף מפשע או אשם. אני אדם הגיוני ואמתין למשפט כדי לראות מה קורה".

על פי תצהיר שהוגש בבית משפט פדרלי, "לאחר ששקל מתקפות שונות - בכללן יעדים יהודיים, כנסיות ואנשי משטרה - החליט דומינגו להפעיל מטען נפץ בעצרת שתוכננה להיערך בלונג ביץ' בסוף השבוע האחרון. כחלק מן המזימה ביקש דומינגו משותפו - שלמעשה שיתף פעולה בחקירה - למצוא יצרן פצצות.

 

מארק סטיבנס דומינגו, החשוד בתכנון הפיגוע בדרום קליפורניה (צילום: FBI / Shutterstock)

 

בשבוע שעבר רכש דומינגו כמה מאות מסמרים שישמשו כחומרי רסס במטען המאולתר. דומינגו אמר בהתכתבויותיו עם מי שחשב לאנשי אמונו כי "רכש בכוונה מסמרים באורך שלושה אינץ' (7.5 ס"מ) משום שאלה ארוכים דיים לחדור לגוף האדם ולנקב איברים פנימיים", על פי התצהיר. עוד נאמר בתצהיר כי את מעשהו תיכנן החשוד כ"נקמה" על הטבח במסגדים בניו זילנד, וכי נשבע אמונים לארגון המדינה האיסלאמית.

על פי התצהיר, הרשויות הבחינו בחשוד לראשונה במהלך ניטור פעילות קיצונית ברשת, אז נצפה דומינגו כותב ברשת כי "חייבת להיות נקמה", והוסיף כי "אמריקה צריכה עוד אירוע כמו וגאס, לתת להם טעימה מהטרור שהם מפזרים בשמחה ברחבי העולם".

הוא מצוטט עוד ככותב "אני מרגיש שאני צריך לאמלל את החיים של נוצרי מחר בשביל אחינו ואחיותינו שנפלו בניו זילנד... אולי חיים של יהודי. הם שפכו את דמנו. אף מוסלמי לא צריך לחוות את זה. צריך לשלוח מסר". 

 

תיכנן טבח בחוף הפופולרי (צילום: CNN)

 

לאחר שהבחינו בפוסטים הללו, השתמשו אנשי ה-FBI במודיע שפתח בסדרת שיחות עם דומינגו. בשיחות אלה דיבר על פגיעה ב"יהודים, כנסיות, שוטרים ויעדים צבאיים" וגם בלאומנים לבנים ואפילו בשכנו. הוא שקל לבצע ירי תוך נסיעה מרובה חצי אוטומטי כמו AK-47 (קלאצ'ניקוב), בין השאר בפיר סנטה מוניקה - אולם בסופו של דבר בחר להניח מטעני חבלה בעצרות של "לאומנים לבנים" בלונג ביץ' והאנטינגטון ביץ'. 

 
על פי התצהיר, החשוד נתפס בכפייתיות לרעיון של הנחת מטעני חבלה כשמודיע ה-FBI עמו שוחח סיפר שהוא מכיר אדם שנהג להכין כאלה. דומינגו ביקש מן המודיע לברר אם האיש מוכן להכין עבורם מטען - ואם לא, שילמד אותם כיצד עושים זאת.
 
כשנשאל בשיחות ברשת אם הוא מתכוון להיתפס, השיב דומינגו באגביות: "קדוש מעונה, אחי" ("Martyrdom, bro". מה שקוראים באיסלאם שוהדא, או מה שטרוריסטים חושבים שהיא כוונת המונח). לאחת הפגישות עם המודיע של הבולשת הופיע כשהוא חמוש ברובה דמוי-קלאצ'ניקוב והביע את תמיכתו בארגון המדינה האיסלאמית.
 
על אף שנראה כי במקרה הזה הביע האיש די והותר כוונה משל עצמו לבצע מעשי זוועה, אין ספק שהמעורבות של סוכנים פדרליים מרגע היוולדה של המזימה ישמש כר פורה בידי סניגוריו של דומניגו - המואשם במתן סיוע ממשי וניסיון לתת סיוע ממשי לטרור - כדי לטעון שהיתה כאן הפללה. 
50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE