הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פלורידה: דין אנטישמיות כדין אפליה גזעית
בתי המחוקקים של המדינה העבירו חוק האוסר על התבטאויות אנטישמיות במערכת החינוך של המדינה, מגיל גן חובה ועד למערכת האוניברסיטאות הציבורית. הגדרת האנטישמיות תהיה זהה לזו של משרד החוץ

חוק חדש בפלורידה, שיאסור על התבטאויות אנטישמיות בבתי הספר והאוניברסטאות הציבוריות של המדינה הועבר בבתי המחוקקים של המדינה. הסנאט של פלורידה העביר את הצעת החוק פה אחד אתמול (שני), יומיים לאחר שרוצח שטוף שנאה פתח באש בבית הכנסת של חב"ד בעיר פאוויי שבפאתי סן דייגו, רצח אישה ופצע שלושה, כולל רב בית הכנסת ישראל גולדשטיין.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השמיים מעוננים בתמונה, אבל השמש זורחת בעוז בבניין הקפיטול של פלורידה (צילום: MyFlorida.com)

 

חברי הבית העליון של פלורידה ציינו בדבריהם את הירי בשבת בטרם העבירו את החוק, אשר עבר בבית המחוקקים של המדינה בשבוע שעבר גם כן ללא התנגדות, ואשר קובע כי אפליה נגד יהודים תזכה לאותו יחס של אפליה גזעית במערכת החינוך הציבורית. החוק כולל גם הגדרה נרחבת של המונח "אנטישמיות", הכוללת אך לא מוגבלת להתבטאויות המתייחסות לעם היהודי באופן סטריאוטיפי או בדהומניזציה.

ההגדרה כוללת בנוסף גם הבעת שנאה ליהודים, קריאה להרוג יהודים או לפגוע באדם יהודי, העברת ביקורת על כוחה הקולקטיבי של הקהילה היהודית, או הפצת האשמות כזב כאילו היהודים או מדינת ישראל המציאו את השואה או מפריזים בהיקפה. מדובר בהגדרה התואמת לזו של משרד החוץ האמריקאי זה עשרות שנים, ואשר אומץ בידי 31 המדינות החברות בארגון "ברית הנצחת השואה הבינלאומית".

הצעת החוק בפלורידה היא האחרונה בשורה של יוזמות בעשרים ושש מדינות שונות בארה"ב, ממעוזים רפובליקניים כמו טקסס למדינות כחולות כמו ניו יורק, המנסות להתמודד עם יחס שלילי כלפי יהודים ו\או כלפי מדינת ישראל בציבור.

כך פלורידה, טקסס וניו יורק העבירו כולן החלטות לפיהן נותני שירותים או בעלי חברות התומכים בתנועת החרם BDS לא יוכלו לעבוד עבור המדינה או לעשות עמה עסקים. בטקסס מתנהלת בימים אלה תביעתה של מורה לחינוך מיוחד, אשר העסקתה בידי נפת החינוך שלה הסתיימה לאחר שסירבה לחתום על הצהרה לפיה אינה מחרימה את מדינת ישראל וכי לא תעשה זאת במהלך תקופת החוזה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE