הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רשויות הבריאות בלוס אנג'לס בהודעה חריגה בעקבות חולה חצבת שעבר בנמל התעופה
תושב העיר שחזר בשבוע שעבר מחו"ל אובחן כחולה במחלה. רשויות הבריאות פרסמו את רשימת המקומות שהיה בהם כדי להזהיר את הציבור. מדובר בתושב העיר הראשון שנדבק

שבוע אחד בלבד לאחר ההכרזה על התפרצות מגיפת החצבת, גורמי הבריאות בלוס אנג'לס הודיעו אמש (שלישי) כי נרשמה הידבקות נוספת במחלה, שישית במספר. החולה נדבק בחצבת כשהיה בחו"ל, וחזר בשבוע שעבר לארצות הברית דרך נמל התעופה של לוס אנג'לס. כך הודיעה המחלקה לבריאות הציבור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


זו הפעם הראשונה שבה תושב העיר אובחן כחולה במחלה (אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי הדיווח, המקרה הזה לא קשור למקרים אחרים של חצבת שהביאו להסגר של מאות סטודנטים ואנשי צוות באוניברסיטאות מקומיות. החולה, שזהותו לא פורסמה, הוא האדם השישי בלוס אנג'לס שנדבק במחלה השנה. חמישה מקרי הידבקות נוספים דווחו, אך עד כה לא היה מדובר בתושבי העיר. רוב אלה שנדבקו במחלה לא היו מחוסנים נגדה.

בעקבות חזרתו של האיש ללוס אנג'לס אתמול, הרשויות מזהירות מפני הידבקות כל מי שהיה במקומות ובשעות האלה: טרמינל טום בראדלי (TBIT) בנמל התעופה LAX ב-23 באפריל בין השעות 4 עד 7:30 בערב, שאטל Fox Auto Parks בנמל התעופה באותו יום בין השעות 4:30 עד 7:30 בערב ובהום דיפו בכתובת 44226 20th St. W., Lancaster, בתאריך 26 לאפריל בין השעות 8 עד 11 בבוקר.

כל מי שהיה באחד מהמקומות האלה בתאריכים ובשעות הנקובות עשוי להיות בסיכון לחלות בחצבת בתוך 21 ימים מרגע החשיפה. עם זאת, הרשויות מבהירות שאין סכנה מוחשית למבקרים באותם מקומות.

 

סכנת הידבקות בחצבת. נמל התעופה LAX (צילום: Shutterstock)

זהו השבוע השלישי ברציפות נוספו עשרות מקרים חדשים ומאומתים של חצבת לרשימה השנתית, שהגיעה ליותר מ-700 מקרים ב-22 מדינות. זהו המספר הגבוה ביותר של מקרי חצבת בשנה אחת מאז 1994, ועוד לא הסתיים שליש משנת 2019.

המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) ציין כי 33 המקרים החדשים בדו"ח בשבועי, נכון ל-26 באפריל, הם תוצאה של התפרצויות מתמשכות בניו יורק ובקליפורניה. כבר בשבוע שעבר הביאו המקרים החדשים בניו יורק, ניו ג'רזי וקליפורניה את המספר ל-671 - הגבוה ביותר מאז הוכרזה המחלה כמוכחדת בשנת 2000, ובטרם חזרה לחיינו בשנים האחרונות.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE