הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מקומם: יונייטד לא נתנה לקטוע רגל לעלות למטוס עם מכשיר ההתניידות שלו
אף שהתקנים רפואיים מוחרגים מתקנות הבטיחות הבינלאומיות, יונייטד ונציג אבטחה קנדי אסרו על נוסע שביקש לטוס לאוקלהומה לעלות עם סוללת הקורקינט הממונע שלו. "הנציג אמר לי 'טוב, אתה יכול להשתמש בכסא גלגלים'", סיפר הנוסע

סטרן הודג' עתר לועדת זכויות האדם הקנדית בדרישה להציג את המקרה שלו בפניה, לאחר שלא הורשה לעלות לטיסת יונייטד עם הקורקינט הממונע שמשמש אותו להתניידות בשל "שיקולי בטחון". הועדה הקנדית רשאית לפסוק לו פיצויים בשווי מאות אלפי דולרים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"איך אדם עם יד אחת אמור להשתמש בכסא גלגלים?" סטרן הודג' (צילום: CBC)

הודג', אזרח קנדה שאיבד את זרוע שמאל ורגל ימין שלו בתאונת עבודה ב-1984, ביקש לעלות עם רעייתו לטיסת יונייטד לטולסה, אוקלהומה לרגל יום הנישואים ה-43 שלהם. בנמל התעופה בקלגרי ניגשו אליהם איש אבטחה ונציג של חברת התעופה יונייטד, שאמרו להודג' כי אינו יכול לעלות לטיסה עם סוללת הליתיום של הקורקינט, על אף מסמכים שהציג שמראים כי התקנים רפואיים מוחרגים מאיסורי הבטיחות ואישור מראש מיונייטד לעלות לטיסה.

הודג' סיפר לתחנת טלוויזיה מקומית כי "אני עדיין זוכר את נציג האבטחה אומר 'טוב, אתה יכול להשתמש בכסא גלגלים'. איך אדם עם יד אחת יכול להשתמש בכסא גלגלים? איך אני אמור לנסוע במדרון ולבלום בזמן עם יד אחת? זה בכלל לא היה צריך להיאמר". הודג' הוסיף כי כשביקש את עזרת נציג יונייטד – שכאמור אישרה מראש את העלייה לטיסה עם הסוללה – הוא צידד באיש האבטחה.

אנדראה הילר, דוברת מטעם יונייטד, מסרה בתגובה לרשת CNN כי אינה יכולה להתייחס לפרטי המקרה מאחר שמדובר בסוגיה תחת התדיינות משפטית, אך שעל פניו מדובר בהתנהגות שאינה עומדת בסטנדרטים שהחברה הציבה לעצמה.

יונייטד איירליינס "כיכבה" בשנים האחרונות בשורה של תקריות מביכות כלפי לקוחותיה. המפורסמת שבהן היא הורדה אלימה של נוסע מטיסה בשל רישום יתר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE