הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מדינת ניו יורק תוכל לחשוף החזרי מס של כל אדם בה אם הקונגרס יבקש אותם
כך עולה מהצעת חוק שאושרה בועדת התקציב וההכנסה המקומית וצפויה לקבל גם את אישור הסנאט והמושל אנדרו קואומו. האופוזיציה הרפובליקנית מתנגדת: "החזרי מס צריכים להשאר בין משלם המסים והרשויות"

הצעת חוק שתאפשר להעביר מידע על החזרי מס במדינת ניו יורק לבית הנבחרים האמריקאי אושרה אתמול (שלישי) בועדת התקציב וההכנסה של סנאט ניו יורק, וצפויה לעלות להצבעה במליאת הסנאט כבר בשבוע הבא.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


תמיכה נרחבת להצעה. סנאט ניו יורק (צילום: TheHill)

הצעת החוק נועדה לעקוף את סירובו המתמשך של הנשיא דונלד טראמפ, שהתגורר בניו יורק והחזרי המס שלו הוגשו בה, לחשוף את נתוניו הפיננסיים. אם תאושר, היא תתיר לנציב המס של המדינה להעביר כל מידע על החזרי מס לבקשת ועדת האמצעים של הקונגרס, ועדת הכספים של הסנאט או הועדה המשותפת לענייני מיסוי.

יוזם ההצעה, סנאטור המדינה בראד הוילמן, אמר אתמול כי הוא צופה שההצעה תעבור: "יש לה 33 יוזמים-שותפים, כולל ראשי הסנאט. זה מעיד על תמיכה רחבה". מייק מרפי, דובר מנהיגת הרוב הדמוקרטי בסנאט ניו יורק אנדראה סטיוארט-קאזינס, היה יותר נחרץ. בתגובה לרשת CNN כתב כי "ההצעה תעבור בשבוע הבא".

באופוזיציה הרפובליקנית, כצפוי, פחות תומכים ברעיון. אף שלא נמסרה תגובה מטעמם לאישור החור אתמול, מוקדם יותר החודש אמר בריאן קולב, מנהיג הרפובליקנים בבית הנבחרים המקומי, כי ההצעה היא "ניסיון פוליטי לשאת חן בעיני התקשורת" והוסיף שמידע על החזרי מס צריך להשאר "בין משלם המסים ורשויות המס הפדרליות והמקומיות".

 

ניסיון לעקוף את הסירוב המתמשך של טראמם לחשוף את החזרי המס שלו. הפגנה נגד סירוב טראמם בניו יורק, אפריל 2017 (צילום: Shutterstock)

מושל ניו יורק, הדמוקרט אנדרו קואומו, הביע תמיכה בהצעת החוק ואמר שיחתום עליה לכשתגיע לשולחנו. לדבריו, "אנחנו מאמינים שכל מי שמתמודד על משרה ציבורית, בין היא פדרלית ובין אם היא מקומית, צריך לחשוף את החזרי המס שלו. אני תומכים בהצעה הזו, כל עוד היא תחול על כולם".

אף שההצעה תחול על החזרי המס הפדרליים של טראמפ אלא רק המקומיים, הם עדיין יכולים לחשוך הרבה על עסקיו מאחר שרובם נעשו בניו יורק. לפני מספר שבועות זכה הניו יורק טיימס בפוליצר לשנת 2019 על תחקיר מקיף שערך בנושא תשלומי המסים של משפחת טראמפ, שהראו שורה של תרגילים להפחתת התשלום, המגיעים עד כדי העלמת מס של ממש.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE