הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
הצי שינה את ההתייחסות שלו לדיווחים על עב"מים, אבל לצערנו הם לא יהיו גלויים לציבור
מסתבר שכוחות הביטחון לא מזלזלים באפשרות שאנחנו לא לבד בעולם, ודואגים לחיי הטייסים ושאר החיילים. לצערינו, גם לאחר השינוי החדש המידע יישאר חסוי

הצי האמריקני ניסח הוראות חדשות בנוגע לאיסוף מידע על עב"מים, אך המידע לא יהיה חשוף לציבור. כך עולה מדוח חדש שפורסם השבוע. דובר של הצי אמר לוושינגטון פוסט כי הדיווחים על עב"מים עשויים ליפול תחת הגדרת "מידע חסוי" כך שגורמי צבאיים האמונים על בטיחות בתעופה יוכלו "לשמר את התיעדוף הנקי ואת הדיונים על הנושא בקרב צוותי האוויר".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המסמכים יישארו חסויים (אילוסטרציה: Shutterstock)

ההוראות החדשות בנוגע לדיווחים על עב"מים באו בתגובה לכלי טיס מתקדם ולא מוכר שטס סמוך לקבוצות תקיפה של הצי או סמוך למתקנים צבאיים רגישים. כך לדברי הצי.
"בשל שיקולי ביטחון ובטיחות, הצי וחיל האוויר לוקחים את הדיווחים האלה ברצינות מלאה וחוקרים כל אחד מהם", הוסיף הצי בהודעה לפוליטיקו.

בשנים האחרונות הדגיש הצי את הצורך בהליך רשמי לתיעוד עדויות על עב"מים, שהחלו לאחר מלחמת העולם השנייה. הצי הודיע בשנת 2017 כי הוא הפעיל משרד "עב"מים" סודי והוציא 22 מיליון דולר במשך חמש שנים כדי לחקור איומים של כלי טיס משונים.

עם זאת, בשלב זה המידע "יישאר מוגבל בערוצים חשאיים", אמר לואיס אליזונדו, קצין מודיעין שניהל את תכנית זיהוי האיומים מכלי טיס מתקדמים שפעלה בפנטגון והסתיימה באופן רשמי בשנת 2012.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE