הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
יותר יקר מהצפוי: עלות הרכבת המהירה בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו צמחה שוב
הפרויקט המדשדש זוכה לעוד ביקורת לאחר שחישובי העלות זינקו בעוד שני מיליארד דולר. האם החלום לרכבת מהירה הולך ומתרחק, או שמדובר רק בחבלי לידה?

מיזם הרכבת המהירה שתחבר בין לוס אנג'לס לסן פרנסיסקו ממשיך לעורר גלים, וכעת מתברר כי הערכת המחיר - שגם כך נתפסה בעיני רבים כמוגזמת - אינה נכונה, ויש צורך בעוד שני מיליארד דולר לפרויקט הגרנדיוזי. רשות הרכבת המהירה מעריכה כעת כי התכנית להקמת הרכבת תעלה לא פחות מ-79 מיליארד דולר, כאשר מחיר הקטע בסנטרל וואלי, שעבודות הפיתוח בו כבר החלו, יעלה מ-10.6 מיליארד דולר ל-12.4 מיליארד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הרכבת תעלה יותר מהמתוכנן (אילוסטרציה: ויקימדיה)

בחודש פברואר, הנשיא דונלד טראמפ מתח ביקורת על מובילי המיזם בטענה שהם "בזבזו מיליארדים רבים של דולרים". הוא הוסיף כי הממשל הפדרלי תכנן לגבות מחדש את הכספים שהוענקו לפרויקט. "כל הפרוייקט הזה הוא אסון 'ירוק'", כתב הנשיא.

מושל קליפורניה, גאווין ניוסום, העניק את נקודת המבט שלו לתכנית בחודש פברואר, והכריז כי הוא מעדיף להתרכז רק בקטע של הסנטרל ואלי בטווח הקצר. לדבריו, הפרויקט המלא "יעלה יותר מדי וייקח יותר מדי זמן".

בחודש מרץ, ראש רשות הרכבות במדינה הגיב לניסיונות של טראמפ לעצור את הסיוע הממשלתי למיזם. בשלב הזה, רשות הרכבות הפדרלית העניקה לקליפורניה 2.5 מיליארד דולר כדי להקים את מסילת הרכבת, כאשר עוד קרוב למליארד דולר נמצאים בהמתנה.

עם זאת, הרשויות הפדרליות, והנשיא עצמו, טוענים כי התנאים של המענק הפדרלי לא מולאו, ולכן הם מאיימים לעצור את המענקים העתידיים בזמן שהם דורשים לקבל לידיהם את הכספים שכבר הועברו לקליפורניה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE