הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דיווח: מממשלות זרות שוכרות נדל"ן במגדל טראמפ בלי אישור הקונגרס
ממשלות רבות קיבלו ממשרד החוץ אישור לשכור נכסים במגדל טראמפ העולמי במנהטן. למרות שהקונגרס אמור לאשר עניינים כאלה, לא הוגשה אפילו בקשה בנושא

משרד החוץ אישר לפחות לשבע ממשלות זרות לשכור דירות יוקרה במגדל Trump World Tower בניו יורק לפני כשנתיים - בלי אישור של הקונגרס. כך עולה ממסמכים ומעדויות שהגיעו לידי סוכנות הידיעות רויטרס. ייתכן כי הדבר מהווה הפרה של החוקה האמריקנית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הקונגרס לא אישר את הבקשות. הנשיא טראמפ (צילום: Shutterstock)

הבניין שמתנשא לגובה של 90 קומות במנהטן, חלק מאימפריית הנדל"ן של הנשיא דונלד טראמפ, אירח דיפלומטים ובכירים זרים לפני שהיזם הפך לנשיא. כעת, כשהוא בבית הלבן, עסקאות כאלה דורשות את אישורם של חברי הקונגרס. החוקה אוסרת על גורמים רשמיים בממשל האמריקני לקבל מתנות או תשלומים מממשלות זרות בלי אישור הקונגרס.

חוזי השכירות, שנחתמו בחודשיו הראשונים של טראמפ כנשיא, עשויים להוסיף עוד שמן למדורת השחיתות האופפת את עסקיו של הנשיא עם גורמים זרים, שנמצאים תחת תביעות שונות.

גורמים בקונגרס אישרו בפני סוכנות הידיעות כי חוזי השכירות מעולם לא הוגשו לקונגרס. אליג'ה קמינגס, יו"ר הוועדה המפקחת על בית הנבחרים, אמר כי ניסיונות הוועדה שהוא עומד בראשה להשיג מידע על תשלומי הממשלות הזרות לטראמפ "נתקלו בחומה".

"המידע החדש הזה מעלה שאלות רציניות בנוגע לנשיא ולעסקיו, ובנוגע לקבלת תשלום מממשלות זרות", אמר קמינגס, "הציבור האמריקני ראוי לשקיפות מלאה".

 

ברגע שטראמפ הפך מיזם נדל"ן לנשיא - החוקים משתנים. מגדל טראמפ (צילום: Shutterstock)

דובר של משרד החוץ הפנה את סוכנות הידיעות למשרד המשפטים משום שבפרשה מעורבים "נושאים הקשורים למשפטים קיימים". משרד המשפטים לא הגיב לפניות רויטרס. הבית הלבן הפנה את הכתבים למשרד החוץ ולארגון טראמפ - שגם לא הגיב לבקשות.

חוק משנת 1982 דורש מממשלות זרות לקבל אישור של משרד החוץ עבור כל רכישה, השכרה, מכירה או שימוש אחר בנדל"ן בארצות הברית. הנתונים מראים כי בשמונת החודשים הראשונים מאז כניסתו של טראמפ לתפקיד, ממשלות זרות שלחו למשרד החוץ 13 בקשות כדי לשכור או לחדש חוזה במגדלי טראמפ. מדובר במספר הבקשות הגבוה ביותר של ממשלות זרות לנדל"ן בבניין הזה מאשר בשנתיים קודם לכן גם יחד.

ממשלות עיראק, כווית, מלאזיה, סעודיה, סלובקיה, תאילנד והאיחוד האירופי קיבלו אישור לשכור סך הכל שמונה יחידות במגדל, וחתמו על חוזה. חמש ממשלות מאלה - כווית, מלאזיה, סעודיה, תאילנד והאיחוד האירופי - ביקשו לשכור במגדל יחידות גם בשנים 2015 ו-2016.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE