הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אוכלוסיית קליפורניה צומחת בקצב האיטי ביותר אי פעם
המדינה הגדולה בארצות הברית גדלה ב-2018 בשיעור של 0.47%, הנמוך ביותר מאז החלו המדידות ב-1900. יוקר המחיה, שינוי בדפוסי ההגירה וירידה בילודה הם בין הגורמים שתרמו לגידול האיטי

הגידול באוכלוסיית קליפורניה ב-2018 היה האיטי ביותר בהיסטוריה המתועדת, כך עולה מנתונים דמוגרפיים חדשים. ההאטה בגידול נובעת משינויים בדפוסי ההגירה, ירידה בילודה ונסיבות כלכליות שהפכו את קליפורניה למקום שרבים מתקשים להרשות לעצמם לחיות בו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


יוקר המחיה מקשה על מגורים בקליפורניה. מחוז אורנג' (צילום: Shutterstock)

הלוס אנג'לס טיימס פרסם אתמול (רביעי) את הנתונים של מחלקת התקציב המקומית, לפיהם המדינה הגדולה בארצות הברית הוסיפה 186,807 בני אדם לאוכלוסייתה ב-2018, ובכך הגיע מספר תושביה למעט פחות מ-40 מיליון, נכון לתחילת ינואר. שיעור הגידול עמד על 0.47%, צניחה דרמטית מהשנה הקודמת, אז עמד על 0.78%. זה הגידול הנמוך ביותר מאז החלו באיסוף נתונים דמוגרפיים בקליפורניה ב-1900.

מספר הלידות בקליפורניה בשנה שעברה היה נמוך ביותר מ-18,000 בהשוואה לשנה שקדמה לה, מגמה שתואמת את המתרחש בכל הכלכלות המפותחות. איתן שרגין, דמוגרף שעובד עם המדינה, אמר שהחוקרים ציפו לראות ירידה בשיעור הילודה אבל לא צפו ירידה כזו. אחד הגורמים שתרמו לכך הוא ירידה במספר המהגרים ממקסיקו ועלייה במספר המהגרים האסייתים. "בפרופיל הכללי של המהגרים לקליפורניה הוא של בעלי השכלה גבוהה יותר, מה שידוע כמתואם עם ילודה נמוכה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE