הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעיל ימין קיצוני ענד צלב קרס במרכז ניו יורק
הפרובוקטור ג'ובאני וולה בן ה-26 בחר דווקא ביום השואה שצוין בישראל כמועד שבו יחבר צלב קרס לעניבה וייצא להסתובב ביוניון סקוור. עוברי אורח תיעדו בווידאו את הרגעים בהם סיפר על קפה שנזרק לעברו כאשר לפתע הגיח אדם נוסף והשליך לעברו ביצה מטווח קצר

תושבי ניו יורק לא קיבלו בזרועות פתוחות את הפעיל הקיצוני הימני שהחליט לענוד את סמלי הנאציזם ולהסתובב ביוניון סקוור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מתוך הסרטון שצולם ביוניון סקוור שבניו יורק (צילום: טוויטר)

 

בזמן שבישראל ציינו את יום השואה, ג'ובאני וולה בן ה-26 - תומך נלהב של הנשיא טראמפ ומי שתועד במספר הפגנות ועצרות של תנועת העליונות הלבנה - לקח צלב קרס וחיבר אותו לחלק העליון של העניבה. וולה אף התגרה בנוכחים בכיכר עם דגלו האדום, אך לא ברור מה הכיתוב או האיור שמופיע עליו.

 

 

בסרטון ניתן לראות את וולה מספר על כך שמישהו זרק לעברו קפה. ברקע מסתובב אדם שנראה כאילו הוא בודק דבר בטלפון, ובשלב מסוים הוא שולף ביצה מתוך שקית הקניות שהחזיק, הסתובב לעבר גבו של וולה ומנפץ את הביצה על ראשו. עדי ראייה סיפרו שלפני כן וולה נשמע אומר קריאות גנאי כלפי קהילת הלהט"ב כגון: "פיגור שכלי מתרחש בגלל הומוסקסואליות".

 

וולה (מימין) במהלך עצרת של הימין הקיצוני בסן פרנסיסקו, אוגוסט 2017 (צילום: סן פרנסיסקו אקסמנר)

 

עד כה הסרטון גרף כמיליון צפיות ברשתות החברתיות, וגולשים רבים הגיבו בשמחה להתנפלות על וולה. רבים צחקו ושיערו מה זורק הביצה חיפש בטלפון לפני שהשליך אותה לעבר הנאצי: "יש מצב שהוא חיפש בגוגל כמה זמן מאסר מקבלים על תקיפה. הוא בטח החליט שזה שווה את זה", צחק אחד הגולשים. 

אין זו הפעם הראשונה שבה וולה מעורב בתקריות מסוג זה. ביולי האחרון הוא סבל משבר באף לאחר שהיה מעורב בתגרה שפרצה בבר באיסט סייד. לדבריו, התגרה החלה בגלל כובע המצחייה שחבש ובו הכיתוב "Make America Great Again", סיסמת הבחירות של הנשיא טראמפ. בני הזוג שתקפו אותו נעצרו והואשמו בתקיפה, אך גם וולה נעצר בגין הפרשה.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE