הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פעם נוספת: קטין מהגר מת בעודו בחזקת רשויות ההגירה
נער בן 16 שהגיע לבדו מגואטמלה החל להראות סימני מחלה יומיים לאחר הגעתו לארצות הברית. למרות ניתוח חירום ואחרי כמה ימי אשפוז במחלקה לטיפול נמרץ הוא מת. סיבת המוות נבדקת, חקירה מלאה עשויה להפתח בהמשך

נער בן 16 מגואטמלה מת בבית חולים בעודו בחזקת הרשויות האמריקאיות, ימים ספורים לאחר שהגיע למקלט של המשרד לטיפול בפליטים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רענון הנהלים לא עזר. משמר הגבול (צילום: Shutterstock)

הנער מת ביום שלישי בבית חולים לילדים בטקסס, שם טופל במשך כמה ימים ביחידה לטיפול נמרץ, כך הודיעה אוולין שטאופר, דוברת מטעם מחלקת הבריאות ושירותי האנוש. לדברי שטאופר, סיבת המוות תחת בדיקה, ואם יידרש, בהתאם לנהלי ומדיניות המחלקה, המקרה יועבר לחקירה יסודית".

על פי גורם הבקיא בפרטי האירוע ששוחח עם רשת CNN, הנער החל להראות סימני מצוקה יום לאחר הגעתו, ללא ליווי או קרובי משפחה, למקלט בשם "קאסה פאדרה" שממוקם בסניף וולמארט לשעבר בבראונסוויל, טקסס. זה אחד המקלטים הגדולים במדינה לקטינים שהגיעו לבדם. הנער פונה פעמיים לבית חולים מקומי ולבסוך פונה במסוק לבית החולים לילדים בקורפוס כריסטי.

 

המקלט אליו הועבר הנער עם הגעתו לארצות הברית, אחד המקלטים הגדולים לקטינים שמגיעים ללא ליווי (צילום: CNN)

ממשרד החוץ של גואטמלה נמסר אתמול (רביעי) כי הנער עבר ניתוח חירום בבית החולים לאחר שהתגלה זיהום חריף באונה הקדמית במוחו. הזיהום לא השתפר גם לאחר הניתוח, שנועד להפחית את הלחץ בגולגולתו, והנער מת. הוא הגיע במקור מהעיר קאמוטאן שבמזרח המדינה, לא רחוק מהגבול עם הונדורס.

מבחינת ימיו האחרונים עולה, כי הנער עבר את הגבול לתוך ארצות הברית ב-19 באפריל, סמוך לאל פאסו שבטקסס, ונעצר על ידי מאבטחי הגבול. למחרת הוא הועבר למתקן של משרד הפליטים, מבלי שהתלונן על תסמינים בריאותיים כלשהם ומבלי שמשהו במצבו העלה חשש מצד רופאי משמר הגבול. ב-21 באפריל הוא החל להראות סימני מחלה, כולל חום וכאבי ראש. אחרי שטיפולים מקומיים לא סייעו הוא הועבר כאמור לבית חולים גדול יותר ושם מת לאחר כמה ימים בטיפול נמרץ.

 

מתו בהפרשת של ימים. פליפה גומז אלונזו וג'קלין קאל מאקין (רפרודוקציה: CNN)

לדברי סילביה סאמינס, סגנית הקונסול בקונסוליית גואטמלה במקאלן, טקסס, בשלב זה לא ידוע אם הנער הגיע עם מצב רפואי קיים או שלקה בזיהום במהלך המסע מגואטמלה. שמו לא פורסם.

מותו של הנער מצטרף לשני מקרי מוות נוספים של קטינים מהגרים שמתו בעודם בחזקת הרשויות האמריקאיות. בדצמבר האחרון, בהפרש של ימים זה מזה, מתו ג'קלין קאל מאקין בת ה-7 ופליפה גומז אלונזו בן ה-8, גם הם מגואטמלה. מאקין מתה ממכת חום ואלונזו מת מסיבוכי שפעת. מותם פתח דיון נרחב באשר לטיפול וההשגחה הרפואיים הניתנים למהגרים על ידי רשויות ההגירה ומשמר הגבול, כמו גם באשר לתנאים הפיזיים בהם משוכנים המהגרים והפליטים, וכמה מהנהלים הקשורים בכך שונו מאז.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE