הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דרום קליפורניה: מטוס גרמני מתקופת מלחה"ע ה-2 התרסק באפלנד
מטוס ה-Storch צנח אל הקרקע זמן קצר לאחר ההמראה, ככל הנראה בשל תקלה מכנית חמורה. הטייס נפצע באורח קשה ופונה לבית החולים. על פי גורמים בשדה התעופה האזרחי ממנו המריא, מדובר בגבר בן 72 בעל עבר כטייס קרב: "מקווה שהוא יתאושש", אמר הגורם

טייס של מטוס מתוצרת גרמנית מתקופת מלחמת העולם השנייה נפצע אתמול במהלך התרסקות שאירעה באזור אפלנד (מחוז סן ברנרדינו), כך על פי הרשויות בדרום קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


המטוס הגרמני מתקופת מלחה"ע השנייה במקום בו התרסק, אתמול בדרום קליפורניה (צילום: משטרת אפלנד)

 

המטוס ועליו סימני הלופטוואפה (חיל האוויר הגרמני) המריא משדה התעופה האזרחי "קייבל" בסמוך לכביש 210 באפלנד, אך במהרה הטייס דיווח על בעיות מכניות, כך על פי סמל מו דוראן ממשטרת אפלנד. עוד נמסר כי הטייס ניסה לשוב לשדה התעופה, אך המנוע שבק חיים וגרם למטוס לצלול אל הקרקע בסביבות השעה 10:00 בבוקר.

תמונות שהועלו לרשתות החברתיות ע"י משטרת אפלנד חושפות את הנזק שנגרם לחלק הקדמי של המטוס, מסוג Storch FL-156C בעל מנוע בודד. אש לא פרצה לאחר ההתרסקות, ואיש לא נפגע על הקרקע. הודעה בנוגע לתאונה נמסר לרשות התעופה הפדרלית (FAA) והמועצה לבטיחות בתעבורה (NTSB), אך לא ידוע מי משתי הסוכנויות תהיה אחראית על החקירה:

"החוק אומר שה-NTSB חוקר כל תאונה שבה אדם נהרג, נפצע או שנגרם נזק משמעותי לכלי הטיס. אם לא מדובר בתאונה קטלנית, לפעמים לוקח כמה ימים כדי לקבוע מי תוביל את החקירה", הסביר אריק וייס, דובר ה-NTSB.

 

 

הטייס חולץ מן המטוס בעזרתם של שוטרים שהועזקו למקום, והם העניקו לו טיפול ראשוני עד להגעת כוחות ההצלה. הוא פונה לבית החולים, שם אושפז במצב קשה. זהותו לא פורסמה, אך גורמים בשדה התעופה ממנו המריא סיפרו כי מדובר באדם בן 72, טייס קרב שנלחם במלחמת וייטנאם, שבהמשך עבד כטייס ב-DEA: "הוא אדם טוב מאוד, אני מקווה שהוא יתאושש", אמר הגורם.

כאמור, מטוס ה-Storch FL-156C הינו תוצרת גרמנית. קרוב ל-3,000 דגמים ממנו יוצרו בין 1937 ל-1946, והשם "סטורכ" פירושו חסידה. בקרב טייסים חובבנים, המטוס מוכר בתור מהירות הטיסה המינימלית לפני הזדקרות, כ-31 מייל לשעה (כ-50 קמ"ש).

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE