הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
כלכלת ארה"ב בצמיחה, אחוז האבטלה בשפל של 50 שנים
רבע מיליון משרות חדשות נוספו למשק באפריל 2019, אך הבשורה המפתיעה הגיעה מאחוז האבטלה, שצנח ל-3.6% בלבד - שיעורו הנמוך ביותר מאז דצמבר 1969. השכר עולה בקצב מעט איטי מהמצופה, אך יש הטוענים שקצב זה יגבר בחודשים הקרובים

263 אלף משרות חדשות נוספו למשק האמריקאי במהלך חודש אפריל, הרבה מעבר לתחזית של כלכלני וול סטריט, שחזו תוספת של כ-190 אלף משרות. בנוסף, אחוז האבטלה ירד מ-3.8% ל-3.6%, שיעורו הנמוך ביותר מאז 1969.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Getty Images)

 

מוקדם יותר היום (שישי) פרסם משרד העבודה את הנתונים הרשמיים של אפריל, ובהם הוכחה חד משמעית לכך שהכלכלה האמריקאית נותרה איתנה למרות החששות מהמשך קיום מלחמת הסחר עם סין. השכר הממוצע השעתי גדל ב-3.2% במהלך השנה האחרונה, קצת פחות מהתחזית (3.3%), וכמות שעות העבודה הממוצעת בשבוע ירדה ב-0.1 שעות ל-34.4.

כאמור, הבשורה הגדולה ביותר שעולה מהנתונים היא אחוז האבטלה הנמוך להפליא - 3.6% בלבד. בפעם האחרונה שבה הנתון הגיע לשפל כזה הייתה בדצמבר 1969, אז אחוז האבטלה עמד על 3.5% בלבד. אם לא יקרה דבר בלתי צפוי ומגמת התעסוקה תימשך, כלכלת ארצות הברית עתידה להשלים את תקופת הצמיחה הגדולה ביותר בהיסטוריה שלה.

"שוק העבודה עדיין מאוד חזק ועומד בכמות העובדים החדשים שנכנסים למשק בכל חודש. השכר עולה בקצב איטי ביחס לאחוז האבטלה הנמוך, אבל ההערכה היא שהקצב רק ילך ויגבר בחודשים הקרובים", מסביר אריק וינוגרד, כלכלן בכיר בחברת AllianceBernstein.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE