הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
פייסבוק התחילה להבין שהאנשים האלה מסוכנים
צעד של יחסי ציבור או שינוי בהתנהלות? ענקית המדיה החברתית סילקה את המטיף האנטישמי לואיס פרחאן ואת מפיץ תיאוריות הקונספירציה אלכס ג'ונס ודמויות תקשורת אחרות מהימין הקיצוני

פייסבוק הכריזה אתמול (חמישי) כי החליטה להגדיר מספר דמויות בולטות, ביניהם מנהיג "אומת האיסלאם" האנטישמי לואיס פרחאן ומפיץ תיאוריות הקונספירציה אלכס ג'ונס כ"מסוכנים" וכי הם יסולקו לצמיתות מכל הפלטפורמות שבבעלותה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


סרסור מורשע וחשוד ברצח שהפך ל"מטיף" של קשקושים ושנאה. לואיס פרחאן - כבר לא בפייסבוק ובפלטפורמות שבבעלותה (צילום: וול סטריט ג'ורנל)

 

ג'ונס והאתר שלו "אינפו-וורס" סולקו מפייסבוק עצמה כבר באוגוסט 2018, אולם המשיכו להיות פעילים באינסטגרם, השייכת לפייסבוק. מאז אתמול, הם סולקו גם משם. בין המסולקים האחרים: פול ניהלן, ניאו-נאצי מוצהר שרץ לבית הנבחרים ולסנאט ללא הצלחה ב-2016 וב-2018, ופעילי הימין הקיצוני לורה לומר, מילו יאנאפולוס ופול ג'וזף ווטסון.

"תמיד סילקנו פרטים או ארגונים שמקדמים או עוסקים באלימות ובשנאה, תהא אשר תהא האידיאולוגיה שלהם", אמר דובר מטעם פייסבוק בתגובה לשאלות CNN בנושא. "תהליך זיהוי מי שעשויים להיות בהפרה של הכללים שלנו הוא נרחב, והוא שהוביל להחלטתנו להסיר את החשבונות הללו היום".

הדובר ציין בהודעותו כי בין הגורמים הנלקחים בחשבון בתהליך נכללים: האם האדם או הארגון קראו אי-פעם לאלימות נגד אנשים על בסיס גזעם או מוצאם האתני או הלאומי. האם בעלי החשבון זוהו אי פעם עם אידיאולוגיה של שנאה. האם הם משתמשים בביטויי שנאה או גידופים בפרופילים שלהם, ואם עמודים או קבוצות בהנהלתם הוסרו מפייסבוק בשל הפרת האיסור על התבטאויות שנאה.

 

יעשה מלחמות אינפו במקום אחר. אלכס ג'ונס

 

במקרים מסוימים, כשפייסבוק מסלקת אדם או ארגון, היא גם מגבילה אחרים מלהביע שבחים או תמיכה בהם בפלטפורמות שלה. הדובר ציין כי החברה רואה בזה גישה נכונה, אולם סירב לומר אם מדיניות זו תחול על מי מהמסולקים הטריים. הדובר אמר רק שהחברה תסיר קבוצות, עמודים וחשבונות שיוקמו כדי לייצג את האנשים המסולקים - אם תדע שאותו אדם משתתף במאמץ זה.

עם זאת, מבקרים רבים תהו מדוע הוכרז על סילוקם של כל האנשים הנ"ל במכה אחת, ולא כל אחד מהם כאשר התברר שהוא או היא מפרים את הכללים. המבקרים טוענים כי ההכרזה נועדה רק ליצור יחסי ציבור חיוביים עבור החברה, שיש לה היסטוריה נרחבת ומתועדת היטב של גרירת רגליים בעניינים אלה ופעולה רק בתגובה ללחץ ציבורי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE