הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למה טראמפ לא מגיב לפרובוקציות של צפון קוריאה?
במהלך הלילה ירתה המדינה הרודנית מספר טילים לטווח קצר לתוך הים. כשנשיא ארה"ב החל לצייץ לפנות בוקר, הוא דווקא שלח מחווה ידידותית לעבר פיונגיואנג. בשכנה מדרום הדאגה גוברת

שעות לאחר שצפון קוריאה ביצעה ניסוי טילים לילי, הנשיא דונלד טראמפ הגיב בציוץ "מתנחמד" לידידו, רודן צפון קוריאה קים ג'ונג און. במקום לנזוף בקים על הפרובוקציה התורנית (כפי שהוא ממהר לעשות כשמשהו מרגיז אותו, מסילוקם מפלטפורמות פייסבוק של מסיתי ימין קיצוני ועד לסאטירה על חשבונו בטלוויזיה), הבטיח טראמפ לדיקטטור של המדינה הדכאנית בעולם כי הוא עדיין תומך בו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

"הוא גם יודע שאני איתו והוא לא רוצה להפר את ההבטחה שנתן לי. העסקה תתקיים!" נאמר בציוץ הבוקר (4:42 לפנות בוקר, ליתר דיוק), שהחל במלים "כל דבר בעולם המעניין מאד הזה אפשרי, אבל אני מאמין שקים ג'ונג און מבין לגמרי את הפוטנציאל הגדול והכלכלי של צפון קוריאה, ולא יעשה דבר להתערב או לשים לו קץ".

לדברי מומחים למזרח אסיה, הפעילות הצבאית המואצת של פיונגיאנג לאחרונה היא מאמץ להגביר את הלחץ על טראמפ, לאחר שפסגה שנייה בין שני המנהיגים, שנועדה להתקיים בחודש פברואר האחרון, קרסה. בעלת בריתה העיקרית של ארה"ב באזור, דרום קוריאה השכנה, הגיבה לניסוי הטילים בהודעה הנוקשה ביותר שיצאה מסיאול מאז פצחו שתי המדינות במאמצי פיוס מתוקשרים בתחילת 2018. "אנו מודאגים מאד מצעדו האחרון של הצפון", נאמר בהודעת דוברת הנשיא.

מוחמים לענייני שתי הקוריאות אומרים כי אין ספק שהמדינה הצפונית תמשיך לנסות "לגנוב את אור הזרקורים" בעולם כדי להחזיר את טראמפ לשולחן הדיונים. במקביל קיים קים ג'ונג און פסגה נדירה עם שליט רוסיה ולדימיר פוטין.

 

"מודאגים מאד מצעדו האחרון של הצפון" (צילום: Business Insider India)

 

פרופסור נאם סונג-ווק, ראש החוג ללימודי צפון קוריאה באוניברסיטת קוריאה שבסיאול, אמר בשיחה עם הניו יורק דיילי ניוז: "צפון קוריאה מבקשת לומר: יש לנו טילים ונשק גרעיני להתמודד עם הסנקציות [שבהובלת ארה"ב]. הם יכולים לירות טילים לטווח קצר עוד כמה פעמים החודש, ואין כל ערובה שהם לא יירו טיל לטווח בינוני בחודש הבא".ציוצו של טראמפ בא במקביל להתקפה חריפה מצד אמו של אוטו וורמבייר, הסטודנט האמריקאי שעונה למוות בצפון קוריאה. וורמבייר כינתה את קים "סרטן" ואת המאמץ הדיפלומטי של הנשיא טראמפ מולו "הצגה".

במקביל טרח כאמור הנשיא לתקוף בטוויטר את החלטת פייסבוק להסיר מכל הפלטפורמות שבבעלותה (כמו אינסטגרם) שורה של מסיתי ימין קיצוני כמו רוכל הקונספירציות אלכס ג'ונס, מיל יאנאפולוס (האיש שלמרות שורשיו היהודיים אמר ש"אנטישמיות זה הרוקנרול של דורנו", ולא כביקורת), לורה לומר (פרובוקטורית יהודייה איסלאמופובית) ופול ג'וזף ווטסון ("לאומן לבן" בואכה ניאו-נאצי). הנשיא כינה את החלטת ענקית המדיה החברתית "תמוהה".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE