הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גל האנטישמיות בניו יורק נמשך: תקיפה אלימה כנגד חרדי בברוקלין
אלמונים ניגשו אל גבר בשנות ה-40 לחייו שהלך לבדו ברח' ברודוואי ברובע במהלך השבת. מושל המדינה זעם ואמר: "מעשה זה אלים ומלא בשנאה, והוא מטריד במיוחד לאור הזינוק באנטישמיות". הליגה נגד השמצה מציעה 5 אלף דולר למידע שיוביל למעצרם של התוקפים

גבר חרדי בן 42, תושב שכונת וויליאמסבורג שבברוקלין, הותקף באלימות פיזית ומילולית בזמן שטייל בצהרי יום שבת ברח' ברודוואי ברובע, כך על פי משטרת ניו יורק שפתחה בחקירה של האירוע האנטישמי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

מושל ניו יורק, אנדרו קואמו, הורה למחלקת פשעי השנאה במשטרת המדינה לסייע ל-NYPD בחקירת האירוע, שהתרחש בסביבות השעה 1:15 בצהריים ביום שבת. "אני נגעל מתקיפת יהודי חרדי בוויליאמסבורג. מעשה זה אלים ומלא בשנאה, והוא מטריד בייחוד לאור הדיווחים על זינוק בפשעים האנטישמים בתקופה האחרונה. בניו יורק, לא נגלה סובלנות כלפי מעשים אנטישמים", נכתב בהודעה של המושל.

על פי המשטרה, מספר גברים ניגשו אל האדם החרדי והחלו לקלל אותו ללא סיבה. אחד מהם חבט בפניו, וכאשר הם ברחו מהמקום הם אמרו לעברו "פאקינג יהודי". 

הליגה נגד השמצה (ADL) גינתה את המעשה והציע פרס כספי של 5 אלף דולר למי שיסייע במעצרם והרשעתם של החשודים: "מאוד מטריד שאירוע אנטישמי נוף התרחש בברוקלין", אמר אוון ברנשטיין, מנהל סניף ניו יורק/ניו ג'רזי בליגה נגד השמצה, "זה לא מתקבל על הדעת והשנאה חייבת להיפסק. העובדה שהתקיפה אירעה במהלך השבת היא עוד יותר מקוממת", הוא אמר.

כזכור, בשבוע שעבר דיווחה משטרת ניו יורק על עלייה של 67% בפשעי השנאה המדווחים בארבעת החודשים הראשונים של 2019 (מ-87 ל-145). פשעי שנאה בעלי רקע אנטישמים מהווים 82% מכלל פשעי השנאה בעיר מאז תחילת השנה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE