הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
רפורמה בהגירה - ג'ארד על זה
בנוסף לשלום במזרח התיכון ופתרון מגיפת האופיואידים, מסתבר שחתנו המוכשר של הנשיא עובד גם על חבילת רפורמה בהגירה. והגדלת המכסה של ויזת H-B2? זה רק פיתרון זמני, אומרים בממשל

ממשל טראמפ מתכנן להרשות ל-30 אלף עובדים זרים נוספים להיכנס זמנית לארה"ב לצורך עבודה עונתית עד סוף ספטמבר. הצעד מהווה הוכחה נוספת לכך שדווקא הכלכלה המשגשגת מחבלת במאמציו של הנשיא להגביל את ההגירה החוקית.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


רק כאלה שכבר קיבלו בעבר

 

פרטי התוכנית כלולים בטיוטא שהושגה על ידי סוכנות הידיעות AP. היא תסייע לחברות העוסקות בעיבוד צדפות, דיג, כריתת עצים ומלונות עונתיים - כולל אתר הנופש מאר א-לאגו שבבעלות הנשיא - שכולן משתמשות בוויזות כדי לשכור מהגרי עבודה למשרות זמניות שלטענתם אמריקאים אינם מוכנים למלא.

הוויזה, המכונה H-2B, תוענק רק לעובדים זרים חוזרים, שהוויזה כבר הוענקה להם בעבר. העובדים הללו כבר עברו בידוק ביטחוני וקיים פחות חשש שיישארו בארה"ב לאחר פקיעת אישור השהייה והעבודה. שירות האזרחות וההגירה יתחיל לקבל בקשות ממעסיקים בשם עובדים ברגע שהתקנה הזמנית תפורסם ברשומות הפדרליות, דבר שצפוי לקרות מחרתיים (רביעי).

הביצועים החזקים של הכלכלה האמריקאית מקשים על מעסיקים למצוא עובדים, ומספר הוויזות העונתיות מוגבל בחוק ל-66 אלף בשנה - מספר שמעסיקים ומחוקקים רבים כאחד טוענים שכבר מזמן אינו מעודכן, במיוחד לאור אבטלה בשפל של 49 שנה.

 

משוועים לידיים עובדות

 

הדרישה הנואשת לאשרות עבודה נוספות מציבות את הגורמים העסקיים בעימות מול הגורמים הפוליטיים, בתוך הבית הלבן ומחוצה לו, הטוענים כי וויזות העבודה הזמנית לוקחות עבודה מאמריקאים. כך למשל יועצו של הנשיא סטיבן מילר, המבקש לצמצם דרמטית את ההגירה החוקית ולמנוע כניסה לארה"ב מתושבי מדינות שלהן שיעורים גבוהים של אנשים הנשארים בארה"ב אחרי תפוגת הוויזה קצרת-הטווח שלהם - צעד שעלול להשפיע גם על חלק מקוראי שורות אלה.

במקביל, חתנו של הנשיא, ג'ארד קושנר, לוקח פסק זמן מעניינים אחרים שעל צלחתו, כמו שלום במזרח התיכון, פתרון בעיית האופיואידים והתגוננות בפני טענות שונות על שחיתות ואי-סדרים, כדי לעבוד על "חבילת רפורמה בהגירה". השר לביטחון המולדת בפועל, קווין מקאלינן, אמר כי הוויזות הזמניות הנוספות שאושרו הן רק פתרון זמני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE