הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מתורגמן ב-FBI נעצר בחשד ששיקר בנוגע לקשריו עם חשוד בטרור
במהלך סוף השבוע עצרו סוכני ה-FBI את עבדי ריזאק ווהליא בן ה-66, תושב צפון מדינת וירג'יניה. הוא הואשם בשיבוש הליכים ומתן תצהיר כוזב לאחר שנדרש לתרגם מספר הודעות כתובות וקוליות בטלפון של חשוד בטרור. אחד ההודעות הייתה מיועדת למתרגמן, שלא חשף את הקשר בפני החוקרים

גבר שעבד בעברו כמתורגמן בשירות הבולשת הפדרלית (FBI) נעצר במהלך סוף השבוע בטענה ששיקר לחוקרים כאשר הכחיש שהיה לו קשר עם חשוד בטרור.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


אילוסטרציה (צילום: Shutterstock)

 

עבדי ריזאק ווהליא בן ה-66, תושב העיר בורק (וירג'יניה), נעצר בערב יום שבת כאשר נחת בנמל התעופה הבינלאומי וושינגטון דאלס, הממוקם מחוץ לבירת ארה"ב. באופן רשמי, הוא הואשם בשיבוש מהלכי חקירה ובמתן תצהיר כוזב ל-FBI.

על פי מסמכים שהוגשו לבית המשפט, ב-2016 עסק ווהליא בתרגום של הודעות שנשלחו והתקבלו מהטלפון של חשוד בטרור, כמו גם בהודעות קוליות שהחשוד השאיר. אחת ההקלטות שהאזין להן הייתה הודעה שהחשוד השאיר בתא קולי של ווהליא. למרות ההיכרות עם החשוד, ווהליא כינה את עצמו "UM" במסמכי התרגום, כלומר "גבר לא מזוהה". 

כאשר חוקרים אחרים ב-FBI גילו על כך, הם החלו לחקור את ווהליא, שהכחיש שניהל שיחות אחרות עם החשוד וטען שכלל אינו מכיר אותו טוב. אלא שבהמשך החקירה התברר כי השניים מכירים אחד את השני מאז לפחות שנת 2010, דבר שווהליא אישר בהמשך.

ווהליא יובא בהמשך היום לבית המשפט באלכסנדריה שבווירג'יניה, שם ישמע את האישומים החמורים שיוגשו נגדו.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE