הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בטהרן לא מתרגשים משליחת הכוחות האמריקניים לאזור: "לוחמה פסיכולוגית"
בעקבות ההודעה על שליחת כוחות תקיפה לאזור, באיראן טוענים כי מדובר בלוחמה פסיכולוגית, וכי נושאת המטוסים היתה צפויה להגיע לאזור כבר מזמן. גורמי מודיעין אמריקניים טוענים כי איראן מתכננת לפגוע בחיילים בעיראק

איראן טוענת שהודעתה של ארצות הברית, לפיה היא מעבירה כוח תקיפה ומפציצים אל המזרח התיכון, אינה יותר מ"מלחמה פסיכולוגית". כך דיווחה היום (שלישי) סוכנות הידיעות האיראנית תסנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נושאת המטוסים אברהם לינקולן עוגנת בחופי קליפורניה. תאלץ לתקוף באיראן? (צילום: Shutterstock)

ביום ראשון אמר היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון כי ארצות הברית שולחת את נושאת המטוסים אברהם לינקולן יחד עם כמה מפציצים למזרח התיכון.

"הדברים של בולטון הם שימוש גרוע שכבר מיצה את עצמו בלוחמה פסיכולוגית", אמר דובר המועצה העליונה לביטחון לאומי, קיואן חוסראבי. הוא הוסיף כי נושאת המטוסים הגיעה לים התיכון כבר לפני כמה שבועות.

שר ההגנה המכהן בוושינגטון, פטריק שנהאן אמר אתמול כי הוא אישר את הצבת כוח התקיפה והמפציצים בעקבות מודיעין על "איום מצד כוחות המשטר האיראני". אם זאת, הוא לא הוסיף פרטים נוספים על האיום או על המודיעין שחשף אותו.

מוקדם יותר דיווחה הטלוויזיה הממלכתית באיראן כי "נראה שהצבת הכוחות באזור תוכננה מראש על ידי הצי האמריקני, ובולטון מנסה פשוט להעצים את זה". בתוך כך, יועצו הצבאי של המנהיג הרוחני עלי חמינאי אמר כי ארצות הברית "לא מוכנה ולא יכולה" לתקוף באיראן. בריגדיר גנרל חוסיין דהקאן הוסיף כי לוושינגטון יהיה קשה לשכנע את העולם ואת מדינות האזור בצורך במלחמה כוללת נגד איראן, ולהעביר כוחות לעימות כזה.

 

מודיעין אמין על כוונה לפגוע בחיילים אמריקנים בעיראק (צילום: Shutterstock)

בינתיים, בעוד שבולטון ושנהאן לא הרחיבו על המודיעין שברשותם, גורמי מודיעין אחרים בארצות הברית הרחיבו על הנושא לכתבי סוכנות הידיעות רויטרס. לדבריהם, ישנם "כמה איומים אמינים" נגד כוחות אמריקניים שנמצאים על הקרקע ובים, כולל בעיראק, מצדה של איראן ושל שלוחותיה.

בשבוע שעבר הודיע ממשל טראמפ כי הוא יחמיר את התנאים מול מדינות שרוכשות נפט מאיראן בניסיון לצמצם את ייצוא הנפט של הרפובליקה האיסלאמית לאפס. זאת, בעקבות פרישתה של וושינגטון מהסכם הגרעין שנחתם בשנת 2015, בזמן ממשל אובמה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE