הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
משבר בריאותי הוא עניין של גאוגרפיה
לא חסרי הבית, לא האופיאודיים ולא התאבדות צעירים: לפי חוק חדש, באריזונה דווקא הפורנוגרפיה היא "משבר של בריאות הציבור". החוק לא כולל צעדים מעשיים למיגור צריכת פורנוגרפיה או אכיפת תנאי העסקה ראויים באתרי צילום של סרטים למבוגרים

אריזונה הכריזה על פורנוגרפיה כמשבר של בריאות הציבור. וזהו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לפחות את אלה לא צורכים יותר. קלטות וידיאו (אילוסטרציה: Shutterstock)

זו לא בדיחה: סנאט המדינה הדרומית אישר אתמול (שני) הצעת חוק שקובעת כי פורנוגרפיה היא משבר בריאותי, אולם הצעת החוק לא כוללת דבר מלבד הכרזה זו. אין בה שום צעדים מעשיים למיגור התופעה, צמצום צריכתה או אכיפת תנאי העסקה ראויים בתעשיית הסרטים למבוגרים.

ההכרזה אושרה ברוב של 16 תומכים מול 13 מתנגדים ונמנע אחד, לאחר שב-25 בפברואר קיבלה את אישור הקונגרס המקומי ברוב של 32 תומכים מול 28 מתנגדים.

על פי ההכרזה, "פורנוגרפיה ממצבת סביבה רעילה מינית שפוגעת בכל התחומים בחיינו. ההשפעות המזיקות הפוטנציאליות על צרכני פורנוגרפיה כוללות התנהגויות מיניות רעילות, מחלות נפשיות, רגשיות וגופניות, וקשיים ביצירת או ייצוב מערכות יחסים אינטימיות".

 

פורנהאב, אחד האתרים הפופולריים ביותר לצריכת פורנוגרפיה (צילום: Shutterstock)

עוד נכתב בהצהרה, שכאמור לא כוללת שום צעדים אופרטיביים, "בעקבות ההתפתחויות הטכנולוגיות והזמינות האוניברסלית של האינטרנט, ילדים נחשפים לפורנוגרפיה בהיקף מדאיג, מה שמוביל להערכה עצמית נמוכה, הפרעות אכילה ועלייה בהתנהגות מינית בעייתית בגילאים צעירים מאי פעם".

הסמליות הריקה מתוכן ממשי של ההצעה הובילה את המחוקקים הדמוקרטים המקומיים להתנגד לה תוך ביקורת על התעלמותה ממה שבאמת מהווה סכנה בריאותית. הסנאטורית ויקטוריה סטיל מטוסון אמרה בנאומה בסנאט המקומי כי "ההצעה, על פניה, נשמעת כמו רעיון טוב, אבל אין לה שום שיניים. היא לא תסתכם בשום שינויים. זו רק דרך לאנשים לסמן וי ולגרום לזה להראות כאילו הם עשו משהו". ליסה אוטונדו, סנאטורית מיומה, אמרה שמספר חסרי הבית, התמכרות לאופיאודיים ושיעור ההתאבדות בקרב צעירים הם "סוגיות הרבה יותר חשובות" מאשר תוכן מיני.

 

"רק לדרך לאנשים לסמן וי". סנאטורית המדינה מאריזונה, ויקטוריה סטיל (צילום: Hometownproject)

הרפובליקנים השמרנים ניסו להגן על ההצהרה אף שגם הם מכירים בחוסר היישומיות שלה. סילביה אלן, רפובליקנית מסנופלייק, אמרה שלמרות שהחוק לא יאסור במפורש על הפקת פורנוגרפיה או צריכתה, היא מאמינה שתהיה לו השפעה משום ש "זו הפעם הראשונה שאנחנו מציגים אמירה בנוגע למגפת הפורנוגרפיה".

ההצעה תעבור עתה לחתימת מזכיר המדינה משום שאינה זקוקה לאישור המושל. הצעות חוק דומות אושרו כבר ביותר מעשר מדינות נוספות, כשכולן נשענות על מודל חקיקה שניסח המרכז הלאומי למניעת ניצול מיני.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE