הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ניאו-נאצים הפריעו במהלך טקס לזכר נרצחי השואה כדי לתמוך במרצה אנטישמי
המרצה שהואשם בקידום הכחשת השואה ואנטישמיות, נפטר לפני 3 שנים והוריש כספים לטובת מלגה באוניברסיטה בה לימד. למרות פניות הליגה נגד השמצה וחברי הקהילה היהודית בעיר, הנהלת המוסד הלימודי לא ראתה דבר פסול בדבריו של המרצה. השבוע פשטו ניאו-נאצים על העיר בארקנסו כדי להביע את תמיכתם במרצה, דווקא במהלך הטקס שנערך לזכר מיליוני נרצחי השואה

ניאו-נאצים מתנועת העליונות הלבנה "שילדוול" הפריעו במהלך טקס זיכרון שנערך בארקנסו לכבוד קורבנות השואה, וזאת כדי להביע את תמיכתם במרצה באוניברסיטה מקומית אשר הואשם באנטישמיות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


ניאו נאצים מפריעים לטקס לזכר נרצחי השואה כדי לתמוך במרצה אנטישמי (צילום: סי. בי. אס. 5)

 

העצרת נערכה כחלק מ"מצעד החיים" ("March of Remembrance and Hope") בעיר ראסלוויל, והניאו נאציזם הגיעו למקום כשהם עונדים את סמלי הנאציזם, לרבות דגלים עם צלבי קרס. לטענתם, מדובר במחאה לגיטימית כחלק מתמיכתם במייקל ארתוק לינק, מרצה לשעבר באוניברסיטת Arkansas Tech, או ATU, שהלך לעולמו ב-2016 בהיותו בן 79.

בחודש דצמבר האחרון הודיעה הנהלת האוניברסיטה כי היא תפתח מלגה בשמו של המרצה, שהוריש כ-190 אלף דולר מכספו לטובת הפרויקט. בחודש שעבר פנו עשרות חברים בקהילה היהודית המקומית, ביחד עם אנשי הליגה נגד השמצה (ADL), לנשיא האוניברסיטה וביקשו ממנו לחזור בו מההחלטה לקרוא למלגה על שמו של לינק, שהואשם באנטישמיות ובהכחשת שואה.

"יש ראיות ברורות לכך שמדובר במרצה אנטישמי, לרבות מאמריו המקצועיים, עדות מסטודנטים ועמיתים לשעבר ואולי יותר מכל - אירוע שהתרחש בשנת 2005 שבו לינק הציג תוכן אנטישמי וניאו-נאצי כחלק מתוכנית לימודי חובה לתואר שני", נכתב בהודעה שנשלחה ל-ATU. אחד מאותם תכנים אנטישמיים היה ספר בשם "הפרכת המיתוס של רצח עם" שנכתב ע"י פול רסינייה, מאבותיה של הכחשת השואה.

עוד נכתב במכתב כי "במהלך כל תקופת כהונתו של לינק, האוניברסיטה איפשרה לו חלשוף את דעותיו הקיצוניות, המסוכנות והמוטעות שלו בפני אלפי סטודנטים, תוך כדי שימוש בשלוש טקטיקות מעוררות דאגה. ראשית, לינק הציג מידע מפוברק כעובדות היסטוריות. שנית, הוא הציג את המידע המפוברק בעל התוכן האנטישמי כמלאת אמת, כנכונה וכמקובלת בעולם. שלישית, הוא טען בפני הסטודנטים שלו ששאלת קיום השואה היא נושא דיון מקובל לחלוטין חרף העובדה שהשואה היא עובדה שאין להפריכה".

 

"אסור לשכוח כי זה עלול לקרות שוב": בריל וולפסון בן ה-96 (צילום: סי. בי. אס. 5)

 

למרות המכתב שנשלח, הנהלת האוניברסיטה טענה שלא מצאה ראיות המצביעות על ביטויים או דעות אנטישמיות של לינק. מנהיג "שילדוול", קבוצת הניאו-נאצים שהפריע לטקס הזיכרון, סיפר לתקשורת המקומית שמטרת הארגון שלו הייתה להביע את תמיכתם במרצה: "זו מחאה כנגד הליגה נגד השמצה וכנגד המרצה ד"ר שרה שטיין, שמנסים לסחוט את ATU כדי שיסירו את שמו של ד"ר מייקל לינק".

בחודש שעבר נערכה הפגנה כנגד קריאת המלגה על שמו של המרצה, ואליה הגיעו עשרות יוצאי צבא שנלחמו במלחמת העולם השנייה, ביניהם בריל וולפסון בן ה-96, שהסביר מדוע הוא בוחר להשתתף בהפגנות הללו 73 שנים אחרי שסייע לשחרר מחנות השמדה: "אסור לשכוח כי זה עלול לקרות שוב. המטרה שלי היא להוציא [את הכחשת השואה] מהראש של אנשים כדי שזה לא יקרה עוד פעם", הוא אמר.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE