הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
נפגעים רבים בירי בבית ספר בקולורדו; תלמיד אחד נהרג
משטרת מחוז דאגלס אישרה שיש שמונה נפגעים לפחות, חלקם במצב קריטי, לאחר ירי בבית ספר בהיילנד ראנץ', פרוור של הבירה דנוור. שני בני אדם נעצרו, נשללה מעורבותו של חשוד שלישי. לא ידוע אם היורים היו תלמידים במקום

תלמידים רבים נפצעו באירוע ירי בבית ספר תיכון למדעים וטכנולוגיה שבהיילנד ראנץ, פרוור של דנוור, בירת קולורדו. האירוע החל סמוך לשעה 4 אחר הצהריים (שעון מזרח) והזירה הוכרזה כבטוחה בשעה 7 בערב. תלמידים עדיין מפונים מהמקום וכוחות הבטחון עדיין עורכים סריקות. מאוחר יותר בערב הודיעה המשטרה כי תלמיד אחד, נער בן 18, נהרג בירי.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


כוחות הבטחון מחוץ לבית הספר (צילום: חדשות פוקס)

משטרת מחוז דאגלס אישרה כי שני בני אדם נעצרו בחשד למעורבות בירי ותחילה היה חשד למערובות של אדם נוסף ואף התקיימו חיפושים אחריו. בתי ספר נוספים באזור נכנסו להסגר עד הודעה חדשה. סגנית השריף הולי ניקולסון-קלות' סיפרה במסיבת עיתונאים כי המשטרה סבורה שהחשודים היו קטינים אולם בשלב זה אין אישור שהיורים היו תלמידים. האירוע נמשך זמן ממושך שכן כשכוחות המשטרה הגיעו לבית הספר עדיין נשמעו בו יריות. עיקר הירי ארע במתחם התיכון של בית הספר, בו לומדים כ-1800 תלמידים מגיל גן עד י"ב. ככל הידוע כל הנפגעים הם בני 15 ומעלה.

 

רוב הירי התרחש במתחם התיכון. בית הספר למדעים וטכנולוגיה בהיילנד ראנץ' (צילום: KDVR)

 

שריף מחוז דאגלס טוני ספרלוק עדכן בתדריך לתקשורת כי שני היורים נכנסו עמוק לתוך מבנה בית הספר והחלו לירות בשני מוקדים שונים. השוטרים הראשונים הגיעו דקות ספורות לאחר מכן משום שבית הספר ממוקם קרוב למשרד השריף. לאחר מאבק עם היורים הם נעצרו. זהות היורים טרם נחשפה אולם ככל הנראה לפחות אחד מהם היה בגיר והשני קטין, וההערכה היא ששניהם היו או עודם תלמידים בבית הספר. משטרת מדינת קולורדו והבולשת הפדרלית משתתפות גם הן בחקירת האירוע.

לדברי השריף ספרלוק, לא היו אינדיקציות מקדימות לירי ולא היו סימני אזהרה מובהקים מכיוון החשודים. כל הנפגעים היו תלמידים ואנשי צוות לא נפגעו באירוע, בו היה מעורב לפחות אקדח אישי אחד. לבית הספר הייתה חברת אבטחה פרטית.

 

השוטרים הגיעו לזירה תוך דקות. שריף מחוז דאגלס טוני ספרלוק (צילום: חדשות פוקס)

באופן מצמרר, בית הספר בו אירע הירי ממוקם כרבע שעת נסיעה מתיכון קולומביין, בו ארע אחד מאירועי הירי ההמוני המפורסמים ביותר בהיסטוריה העגומה של ארצות הברית, שרק לפני כשבועיים צוינו עשרים שנה להתרחשותו. גם אז שני בני אדם היו מעורבים בירי, שלאחר שרצחו 12 תלמידים ואנשי צוות שמו קץ לחייהם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE