הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
על-האש לטבעונים: מומחים מעריכים כי נתח השוק של תחליפי הבשר יזנק בעשור הקרוב
ההנפקה הראשונית לבורסה של חברת ביונד מיט היא רק הסנונית הראשונה בקרב על הבשר האלטרנטיבי. המומחים מעריכים שהמוצרים יתפסו כמו חלב שקדים ודומיו

כלכלנים מעריכים כי תעשיית הבשר האלטרנטיבי צועדת בדרכה של תעשיית המשקאות מבוססי הצמחים כגון חלב שקדים, ועשויה להקיע להיקף שוק של 40.5 מיליארד דולר עד שנת 2030. "אם קטגוריות הבשר האלטרנטיבי תתפתח כמו משקאות מבוססי צמחים, נתח השוק שלה יעמוד על 40.5 מיליארד דולר בארצות הברית בתוך עשור", כתבה אלקסיה האוורד במכתב למשקיעים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


נתח השוק של תחליפי הבשר צפוי לנסוק בשנים הקרובות (צילום: Shutterstock)

על פי חברת הכלכלנים ברנשטיין, חברת ביונד מיט, שיצאה בשבוע שעבר לאחת ההנפקות הראשונות הגדולות לציבור מאז שנת 2,000, יכולה לשמור על המומנטום בזכות ההמבורגרים מבוססי הצמחים שלה, והמכירות שלה עשויים לטפס לשני מיליארד דולר עד שנת 2028, לעומת 207 מיליון דולר השנה.

ביום חמישי האחרון, זינקו מניות החברה ב-163 אחוזים ביום הראשון של המסחר שלה. נכון ליום שלישי, מניות החברה ממשיכות לצמוח ביותר מ-12 אחוזים, ומחירן נע סביב ה-84 דולר למניה.

ביונד מיט אינה החברה היחידה שיוצרת מומנטום בשוק הזה. בשנת 2016, חברת הבשרים טייסון פודס רכשה חמישה אחוזים מביונד מיט. לפני ההנפקה הראשונית מכרה החברה את חלקה כדי להשיק מוצרים נטולי בשר מבית היוצר שלה. ביום שלישי הודיעה טייסון כי היא מתכננת להשיק את תחליפי הבשר שלה בתחילת הקיץ.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE