הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ישראל נערכת לחגיגות יום העצמאות על רקע ההסלמה הביטחונית בעוטף עזה
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני האוכלוסין בישראל. כולם נערכים לחגיגות, אך בקריית שמונה כועסים שהמטס לא יעבור מעליהם "כי אין מספיק תושבים שם"

בשעות אלה ממש יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל ונפגעי פעולות האיבה מגיע אל קצו, וחגיגות יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל ייפתחו, כבכל שנה, בטקס השאת המשואות השנתי בהר הרצל. תשעת מיליוני האזרחים עוברים מיום אבל על מותם של עשרות אלפי הנופלים במערכות ישראל, ליום של שמחה על הקמת המדינה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עוברים מאבל לשמחה. חייל צה"ל נושא דגל ישראל (צילום: Shutterstock)

בימים האלה עדיין מורגש מתח באוויר בעקבות מטחי הרקטות ופצצות המרגמה ששוגרו מרצועת עזה אל רחבי ישראל בשבוע שעבר, מטחים שהביאו למותם של ארבעה בני אדם. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התייחס היום (רביעי) למשבר הביטחוני בעזה וציין כי המערכה לא הסתיימה. "צה"ל פעל בתקיפות נגד הטרור מעזה, ואנחנו מחשבים את צעדנו בשיקול דעת כדי להבטיח את ביטחון ישראל".

אתמול אמר אלוף פיקוד הדרום הרצי הלוי כי צה"ל "פגע בפעילי טרור רבים ובתשתיות העוטפות אותם. אנחנו מוכנים ונכונים לעשות כל שיידרש להבטיח בדרום ביטחון, שקט ויציבות".

כמדי שנה, גם לקראת יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל מפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כמה נתונים נבחרים על החיים במדינה. על פי הלשכה, אוכלוסיית ישראל מונה כיום 9,021,000 בני אדם. על פי הנתונים, ביום העצמאות ה-100 של מדינת ישראל, בשנת 2048, האוכלוסייה צפויה להגיע ל-15.2 מיליון בני אדם.

מעל 74 אחוזים מהאזרחים הם יהודים, כ-21 אחוזים ערבים וקצת פחות מחמישה אחוזים מהאוכלוסיה הישראלית הם נוצרים שאינם ערבים וחסרי סיווג דת. בישראל חיים כיום גם 166 אלף עובדים זרים שאינם נכללים בנתוני האוכלוסיה.

 

כבר נערכים לחגיגות (צילום: Shutterstock)

בשנה האחרונה צמחה האוכלוסיה הישראלית ב-177 אלף בני אדם. מדובר בגידול של שני אחוזים, מתוכם 188 אלף תינוקות נולדו, 31 אלף בני אדם עלו לארץ ו-47 אלף הלכו לעולמם. מקום המדינה הגיעו לישראל 3.2 מיליון עולים, כ-43% מתוכם הגיעו לאחר שנת 1990.

ומה בנוגע למספר היהודים בארץ לעומת מספר היהודים בעולם? על פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, רק 45 אחוזים מיהודי העולם חיים בישראל.

בלמ"ס פרסמו נתונים גם על תמותה ותוחלת חיים. תוחלת החיים ב-1950 בישראל הייתה 66.3 לגברים ו-69.5 לנשים. ב-1971 תוחלת החיים עלתה ל-70.1 לגברים ו-73.4 לנשים ואילו ב-2017 תוחלת החיים הגיעה ל-80.7 לגברים ו-84.6 לנשים.

 

תושבי קריית שמונה זועמים מהסיבה שבגינה הם לא יצפו במטס (צילום: Shutterstock)

הערב (שעון ישראל) יתחלפו העצב בשמחה ובחגיגות מקריית שמונה בצפון ועד אילת בדרום. עם זאת, כבר נראה שיש מי שיהנה פחות בחגיגות. אתר מאקו פרסם כי תושב קריית שמונה פנה למפקד חיל האוויר ושאל האם המטס יעבור מעל עיר מגוריו. בתחילת השבוע נדהם התושב לקבל תשובה שלילית - ובעיקר בגלל ההסבר שקיבל ממפקד החיל. לדבריו, תושבי העיר הצפונית לא יזכו לראות את המטס המרהיב כי לא גרים שם מספיק תושבים.

"נתיבי הטיסה מגובשים תוך התחשבות בריכוזי האוכלוסייה על מנת לאפשר לכמה שיותר מתושבי המדינה ליהנות ממנו", נכתב בתשובה שקיבל. מצה"ל נמסר בתגובה כי המטס שייערך השנה יהיה במתכונת "מצומצמת וצנועה יותר לעומת שנת ה-70, והמטס יעבור מעל עשרות ערים מחיפה ועד באר שבע". בצה"ל הוסיפו כי המטס יתמקד ביישובי הדרום ועוטף עזה על רקע ההסלמה האחרונה והחוסן שהפגינו התושבים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE