הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"רוצה לחבק אתכם": ליאור נרקיס מתרגש מאוד לקראת המופע שלו בפסטיבל יום העצמאות של IAC בלוס אנג'לס
נרקיס בראיון חגיגי עם עורכת התרבות של היברו ניוז, רוני נאור, על הקריירה ("נחת"), על החיים ("אין טוב יותר בחיים האלה מאשר אופטימיות") ועל מה שצפוי לקהל בהופעה שלו ביום העצמאות ("חגיגה מחבקת, מעיפה ומלאה בשמחה")

זה יקרה ב-19 במאי, כשלמעלה מ-16,000 ישראלים יחגגו את אירועי יום העצמאות ה-71 של מדינת ישראל בפסטיבל הענק של ארגון IAC, “Celebrate Israel”, שיתקיים בראנצ'ו פארק, לוס אנג'לס. התכנית האטרקטיבית כוללת מופעי בידור, פעילויות אינטראקטיביות, תרבות, מזון כשר ואמנות, שימלאו את היום ויהפכו אותו לחג מהנה וגדוש בשמחה. השנה, מארגני הפסטיבל נוקטים באמצעי אבטחה מוגברים, עם גלאי מתכת, אנשי ביטחון חמושים ומצלמת Live-Cam, על מנת לסרוק את שטח הפסטיבל והאתרים. כך יוכלו המשתתפים להרגיש בטוחים ומאובטחים. אך הכיף הגדול באמת צפוי למשתתפים במסגרת המופע המרכזי של הפסטיבל, בו יופיע הזמר ליאור נרקיס (42) ויעלה את מפלס השמחה בחגיגה של אהבה למדינה.

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים




לקראת ההופעה, שוחחתי עם נרקיס על הקריירה, החיים ועל מה שצפוי לקהל בהופעה שלו ביום העצמאות. גיליתי שהוא מתרגש באופן יוצא דופן. למעשה, כך נפתחה השיחה שלנו, "לפני הכל, אני חייב להודות שאני מתרגש מאוד, כי לא הופעתי בארצות הברית כשלוש שנים וזה צפוי להיות המופע הגדול ביותר שלי אי פעם בארצות הברית. לפני שלוש שנים הופעתי במיאמי וקיבלו אותנו באהבה גדולה. אך זו היתה הופעה בפני קהל קטן מזה שאמור להגיע ביום העצמאות".

"אני עדיין מנסה לראות את הילד שבי"
אמנים רבים נכנסים אל חיינו ונעלמים כלעומת שבאו. לעתים, חלקם משאירים אחריהם להיט או שניים שממשיכים להתנגן ברדיו מדי פעם בפעם. לעומתם, נרקיס מנהל קריירה מפוארת ויציבה שנמשכת כבר למעלה מ-25 שנה. כששאלתי אותו מה הוא חלם להיות כשיגדל, התשובה שקיבלתי היתה חד משמעית: זמר. "תמיד רציתי להיות זמר. לקחתי שיעורי פיתוח קול כשהייתי בן 12. היה שלב שבו למדתי לנגן על טרומבון, אך לא התחברתי לזה והפסקתי".

למרות התשובה החד משמעית, נרקיס מספר שלא תכנן להפוך לזמר מקצועי, "זה קרה מתוך תמימות, מתוך אהבה למוסיקה ובעיקר מתוך רצון לשיר. זה לא היה מתוכנן ולא חשבתי שאני הולך להתפרנס מזה. היתה בי אהבת קהל ורצון עז לשמוח ולשמח".



מה אתה רואה כשאתה מביט במראה?
"אני עדיין מנסה לראות את הילד שבי, הילד שמתרגש מדברים קטנים ופשוטים. אני מתלהב מדברים קטנים וזה מה שמחזיק אותי. אני חושב שאם לא היית מתרגש, אז זה לא היה שווה".

אתה תמיד אופטימי?
"אין טוב יותר בחיים האלה מאשר אופטימיות".

אפרופו אופטימיות, איך היית מגדיר את התקופה הנוכחית בקריירה שלך?

"נחת. בשנים האחרונות אני מרגיש בטוח יותר בעצמי, שלם יותר עם עצמי. חיכיתי להרגיש את הנחת הזו שנים רבות".



"המוסיקה שלי היא תוצר של קיבוץ גלויות ועירוב תרבויות"
נרקיס החל לשיר בגיל 16 ואת האלבום הראשון שלו, "תפילת חיי", הוציא בשנת 1994. את אלבומו השני, "את הוא הכוכב", הוציא בשנת 1997, במהלך שירותו הצבאי בלהקת חינוך בחיל האוויר. עם השחרור מצה"ל בשנת 1998, הוציא נרקיס את אלבומו השלישי, "סימנים" ומאז הוא מקליט כמעט ללא הפסקה. עד לשנת 2016 הצטברו בדיסקוגרפיה המרשימה שלו 15 אלבומים.

בשנתיים האחרונות המשיך להקליט סינגלים שהפכו ללהיטים, בהם גם הדואט עם דודו אהרון, "ביוטי" (2017), והשירים "מהרסת" ו"מסיבת רווקים" שהוקלט בשיתוף פעולה עם איתי לוי ו-Vivo. בחודש ינואר האחרון, הוציא נרקיס את הסינגל "עולם יפה וחדש", אותו כתב יחד עם אבי אוחיון. הקשיבו:



מה השפיע על סגנון המוסיקה שלך?
"הושפעתי מאמנים ישראלים שונים, החל בשלמה ארצי וכלה בעופר לוי. גדלתי בבית עם אחיות גדולות ממני ואח נוסף, שתמיד האזינו למוסיקה. מכל חדר אפשר היה לשמוע מוסיקה בסגנון אחר: מחדר אחד את להקת בנזין, מחדר אחר את להקת תיסלם, מחדר שלישי מוסיקה טורקית או ערבית וכולי. אני חושב שהמוסיקה שלי היא בעצם תוצר של קיבוץ גלויות ועירוב תרבויות עם מוטיבים ים תיכוניים. לדעתי, זו המוסיקה הישראלית".

הקלטת לא מעט שירים במסגרת שיתופי פעולה עם אמנים אחרים. איך אתה בוחר עם מי לשתף פעולה?
"זה חייב להגיע מהנשמה ובדרך כלל, זה קורה בספונטניות. יש לי חברים מוסיקאים רבים ואני בעד שיתופי פעולה. זה קוסם לי וזה גורם לקהל ליהנות יותר. הרגשתי את זה ממש בסוף השבוע האחרון, כשהופעתי בחגיגות המימונה וכולם שרו את השיר החדש שהקלטתי עם משה פרץ, "שמלה לבנה". אני מתרגש מזה עד עכשיו, שהוצאתי שיר חדש ומיד כולם ידעו לשיר את כל המילים". 



בתקופה האחרונה אפשר לשמוע שינוי ברור בסגנון המוסיקה שלך, מסגנון ים תיכוני מובהק לסגנון המשלב פופ ומוטיבים של מוסיקה אלקטרונית. ספר על השינוי.
"אני תמיד עושה מה שאני אוהב. עם השנים, בחרתי להיות מגוון יותר. אני חושב שאני יכול להשתמש בקול שלי על מנת לשיר בסגנונות נוספים ולהציג מספר רבדים. באופן כללי, כאמן, תמיד רצוי לחדש ולהתחדש. השיר האחרון שהקלטתי, "עולם יפה וחדש", למשל, שונה משירים שהקלטתי עד כה. לעומת זאת, השיר "שמלה לבנה", דומה יותר למוסיקה שהקלטתי במהלך השנים. אני רוצה להיות פתוח לקהל גדול ולא אוהב להרגיש תקוע".

מה דעתך על סצנת המוסיקה בישראל?

"אני מאוד אוהב את מה שקורה בסצנה הזו. יש בארץ דור מוצלח מאוד של אמנים, כגון משה פרץ, אייל גולן, עומר אדם, עדן בן זקן ועוד רבים. סצנת המוסיקה מתפתחת בקצב וההתפתחות הפכה אותה למגוונת ולפחות מקובעת מאשר בעבר. המוסיקה הישראלית של ימינו משלבת יותר סגנונות והאמנים הפכו פתוחים יותר לשיתופי פעולה. גם המופעים מתאפיינים ברמה גבוהה מאוד ולא מביישים שום מופע בעולם. אני חושב שהתרבות בישראל ובעיקר התרבות המוסיקלית התפתחה והתקדמה. קורה בארץ משהו טוב".

"מרגישים שאני חתיכה מהארץ כשאני על הבמה"
בימים אלה, לצד ההכנות לקראת ההופעות של יום העצמאות, נרקיס עסוק בעיקר במוסיקה. "אני מקליט שירים חדשים, מופיע, צובר חוויות מרגשות, כמו המופע המתקרב בארצות הברית, שגורם לי להתרגשות גדולה. בקיץ אני חוזר להופעות בקיסריה. כפי שאמרתי, בעיקר מוסיקה וכמובן, המשפחה שלי, אשתי ושלושת ילדי. הם העוגן שלי, פרויקט חיי ובזכותם אני מאושר".



כיצד הקסם שבמוסיקה שלך עובד בקרב בני הקהילה הישראלית בארצות הברית?
"אני חושב שהמוסיקה שלי מייצגת את הישראליות החדשה, הישראליות הצעירה, ובכך היא מאפשרת לישראלים בתפוצות להרגיש חיבור לארץ. המון יהודים בתפוצות, ובפרט בלוס אנג'לס, שהיא כמו ישראל קטנה, מחוברים לתרבות הישראלית ולמוסיקה הזו. המדיה החברתית הפכה את המוסיקה לנגישה יותר עבור כולם. בהמשך לכך, אני גם מקבל תגובות, הודעות ומיילים רבים מישראלים בתפוצות, שעוקבים אחרי, באינסטגרם למשל, ומבקשים שאגיע להופיע בארצות הברית ובלוס אנג'לס".

ספר על התגובות של הקהל בפניו הופעת בחוץ לארץ.
"אני חושב שישראלים בחוץ לארץ, שחלקם רואה אותי בפעם הראשונה בהופעה, מרגישים שאני חתיכה מהארץ כשאני על הבמה. אני שר להם שירים שהם הפסקול של ישראל. הם מרגישים את החיבוק מהאמן ומחבקים אותי בחזרה".  



מה צפוי ל-16,000 האנשים שיגיעו לחגוג את יום העצמאות של ישראל בהופעה שלך?
"צפויה להם חגיגה אמתית של אהבה לישראל. המטרה היא שכולם יוכלו לשיר, לרקוד ולשמוח. ההופעה תכלול שירים שלי אותם כולם אוהבים ומכירים. אני אגיע אחרי ההופעות של יום העצמאות בארץ, עם להקה של כעשרה אנשים, שהם הנגנים הקבועים שלי, ואנחנו מתכננים להעניק לקהל חוויה מחבקת, מעיפה ומלאה בשמחה. אני מדמיין את כולם מגיעים שמחים כבר מהבית, כמו שמגיעים לחגיגת יום ההולדת של המדינה, עם דגלי ישראל. אני רוצה שהם ירגישו אהבת חינם באוויר. אני רוצה לחבק את הקהל ולהרגיש אותו מחבק אותי. כבר עשיתי הרבה דברים במהלך הקריירה שלי, אך הפעם אני מתרגש יותר מאי פעם. אני ממש מתרגש". 

גם אחרי קיסריה?
"בכל זאת, מדובר במספר גדול של אנשים. גדול מזה שמגיע לאמפי בקיסריה, שמאכלס 4,000 אנשים. בנוסף, מדובר על יום העצמאות, יום חג מיוחד, בו אני חש את אהבת הארץ, את החיבוק למדינה ואת החיבוק מהמדינה. לכן, אני מחכה למופע הזה ומתרגש לקראתו באופן יוצא דופן. אני מקווה שכולם יגיעו עם חיוך על הפנים, שמחה בלב, דגלי ישראל ביד, נעליים נוחות ושיעשו חזרות על השירים שלי, "שמלה לבנה", "עולם יפה וחדש", אך העיקר שיהיה לכולנו חג עצמאות שמח".



כרטיסים לאירוע זמינים כעת לרכישה באתר. המחיר כרגע הוא 13 דולר, אך יעלה בהדרגה ככל שיתקרב מועד הפסטיבל. המחיר לכרטיס בכניסה יעמוד על 30 דולר. פרטים נוספים על פסטיבל יום העצמאות ה-71 של IAC בלוס אנג'לס: https://www.israeliamerican.org/celebrate-israel-festival/la

הודעה על הסדרי ביטחון
ארגון ה-IAC והפקת הפסטיבל נוקטים בכל האמצעים הדרושים על מנת להבטיח את ביטחון הציבור ועובדים בשיתוף פעולה מלא עם משטרת לוס אנג׳לס ועם גורמי ביטחון ארציים, שיפרסו במהלך היום למעלה ממאה שוטרים גלויים וסמויים. בנוסף, נשכרה חברת אבטחה פרטית המפעילה 90 מאבטחים וחדר בקרה הכולל מצלמות שיותקנו ברחובות הסמוכים לפארק ובתוכו. חדר הבקרה יפעל באופן ישיר מול המשטרה וכוחות הביטחון במידת הצורך.

צוות חבלנים וכלבנים יסרוק את שטח הפארק לפני פתיחת השערים לקהל הרחב ובכניסה לפארק ייערך בידוק ביטחוני לכל באי הפסטיבל דרך מגנומטרים וחיפוש בכליהם של הבאים. הקהל מתבקש להתאזר בסבלנות בזמן הכניסה והבידוק הביטחוני ולשתף פעולה עם כוחות הביטחון. אנא זכרו, כמדי שנה, חל איסור מוחלט על הכנסת נשק מכל סוג לפארק.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE