הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"עם עבדים שהפך לבן-חורין והביא לעולם תקווה של חופש": חגיגות העצמאות נפתחו בטקס הדלקת המשואות
בנוכחות רה"מ נתניהו ורעייתו, יו"ר הכנסת ומכובדים נוספים רבים, הטקס המסורתי בירושלים פתח את החגיגות רחבי ישראל. במעמד הדלקת המשואה, הפילנתרופ מוריס קאהן הבטיח להשקיע בניסיון נוסף להנחית חללית על הירח

לפני זמן קצר נערך טקס הדלקת המשואות המסורתי אשר היווה אות פתיחה לחגיגות העצמאות ברחבי המדינה. את הטקס פתח שמעון באומל, אחיו של זכריה באומל ז"ל, שהקריא את תפילת "יזכור" שבועות בודדים לאחר שגופת אחיו הושבה 37 שנים לאחר מותו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

בין הנוכחים בטקס המרשים ניתן למצוא את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ורעייתו שרה. יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, עלה לנאום ואמר, "יום העצמאות ה-71 שלנו הוא זמן טוב לפתוח אלבומי תמונות ישנים ולהיזכר מי אנחנו, מאיפה באנו, מה הסיפור שלנו. יש עמים שחיים בארצות רחבות ידיים, יש כאלה שבורכו באוצרות טבע, אחרים באוכלוסייה של מאות מיליונים. מה יש לנו? לנו יש סיפור, סיפור על עם עבדים שהפך לבן-חורין והביא לעולם תקווה של חופש".

 

 

בתום דבריו, אדלשטיין זכה לכבוד השאת המשואה הראשונה. אחריו עלו לבמה הפילנתרופ היהודי מוריס קאהן וכפיר דמרי, אחד ממייסדי חברת SpaceIL. "שמעתי את ראש הממשלה אומר כאן שאנחנו עוד נחזור לירח", אמר קאהן והמשיך, "היינו שני רגעים מנחיתה ולא הגענו. נתניהו שאל אותי 'כמה יעלה לעשות פרויקט חדש?' ושאל אותי 'כמה זמן זה ייקח?' אמרתי לו כשנתיים. והוא שאל אם אני מוכן לעשות את זה ואמרתי לו שאני אשקול. אז עכשיו אני עונה לך, התשובה היא כן!".דמרי הקדיש את המשואה לשני שותפיו לפרויקט ואמר: "לכבוד ההוגים הנועזים ששאפו גבוה יותר להגיע לאופק. לכבוד מהנדסי המחר"

 

 

לאחר מכן, הבמאי אבי נשר עלה על הבמה והדליק משואה לכבוד אנשי הקולנוע הישראלי ולכבוד משפחות של תורמי האיברים בישראל, וזאת כ-8 חודשים לאחר שבנו מת לאחר שנפגע מרכב בעת רכיבה על אופניים חשמליים. 

 

 

נתניהו אומנם הגיע לטקס, אך הוא לא יישא דברים ויסתפק בהודעה מוקלטת בדומה לנשיא המדינה, ראובן ריבלין.

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE