הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
אותה גברת בשינוי אדרת? יחידת חיפוש הסמים שהושעתה בגלל אכיפה גזענית תחזור לפעילות
פעילות היחידה הופסקה על ידי מבקר מחוז לוס אנג'לס שקבע כי היא "תוכננה במיוחד לפגוע בזכויות החוקתיות של נהגים רבים". הפעילות המחודשת תחל בהמשך השנה, תחת שם חדש ליחידה ועם צוות חדש

שריף מחוז לוס אנג'לס אלכס וילאנובה הודיע כי בכוונתו להשיב לפעילות את יחידת חיפוש הסמים שספגה ביקורת חריפה על יחסה לנהגים היספניים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


איזון בין המשימה והזכויות החוקתיות של הנהגים. יחידת החיפוש המדוברת (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

 

הלוס אנג'לס טיימס דיווח אתמול (שלישי) כי השריף וילאנובה הודיע שיחזיר לפעילות את יחידת "האכיפה בכבישים המהירים המקומיים" שפועלת לאורך הכביש המהיר I-5. היחידה הושעתה מפעילות בנובמבר האחרון לאחר שמבקר המחוז מקס האנטסמן הודיע, לאחר בדיקה ראשונית, כי משרדו מצא שהיחידה "תוכננה באופן מכוון להפר את הזכויות החוקתיות של מספר גבוה של אנשים שנוסעים על כביש I-5".

וילאנובה אמר לטיימס כי צוות חדש של שוטרים מומחים לתחום צפויים להתחיל בהמשך השנה מבצעים לאכיפת עבירות סמים, בקטע הדרך שמצפון לסנטה קלאריטה. לדבריו, הצוות הקודם לא עמד בסטנדרטים של המחלקה באופן בו התייחסו לנהגים היספניים. "אולי הם התחילו עם הכוונות הכי טובות, אבל עם הזמן הם אימצו פרופיל שהיה בו יותר מדי ממרכיב שלא עומד בדרישות החוקה", אמר וילאנובה במה שהוא לא יותר ממכבסת מילים לגזענות, "אז היינו צריכים להתחיל מחדש ולחזור למה שמותר".

ליחידה המחודשת יינתן שם אחר והיא תורכב, בין נהיתר, משוטרים דוברי ספרדית כשפת אם. השריף וילאנובה לא אמר כמה אנשים יגוייסו ליחידה או אילו צעדים יינקטו בה לפני החזרתה לפעילות, אך הדגיש שהיחידה תצטרך לאזן בין משימתה לעצור את זרם הסמים ממקסיקו ובין מחויבותה החוקית שלא להפר את הזכויות החוקתיות של הנהגים.

 

"אימצו פרופיל שהיה בו יותר מדי ממרכיב שלא עומד בדרישות החוקה". שריף מחוז לוס אנג'לס אלכס וילאנובה (צילום: לוס אנג'לס טיימס)

 

"אם הפרופיל הפלילי מראה שהקרטלים המקסיקניים משתמשים במהגרים מקסיקניים כדי להעביר סמים על כביש I-5, ברגע שאתה מתחיל להתמקד במי הם האנשים הנכונים, תמצא בעיקר דוברי ספרדית. אבל אנחנו חייבים להפריד את התבן מן הבר, ואנחנו חייבים להחיל את אותו סטנדרט על כולם".

בדיקת פעילות היחידה ולאחר מכן השעייתה מפעילות אירעו בהמשך לתחקיר של הטיימס שהראה כי שוטריה מעכבים נהגים היספניים באופן לא מידתי, ובשיעור גבוה משמעותית מנהגים אחרים. היחידה עצרה וערכה חיפוש ברכבם של יותר מ-3,500 נהגים שהתברר כי לא נשאו סמים או פריטים לא חוקיים אחרים. הרוב המוחלט של נהגים אלו היו היספניים.

שון קנדי, פרופסור למשפטים וחבר בצוות הפיקוח האזרחי על השריף, אמר כי הכרחי שהמחלקה תעבוד עם מומחי שיטור עצמאיים, כמו גם עם משרד המבקר כדי לפתח נהלים שיבטיחו ש "פרופיילינג" גזעני לא יחול. לדבריו, "לשנות את השם או להחליף את האנשים המעורבים זה לא מספיק טוב. ראינו מדוגמאות עבר שכשאין לך פרוטוקול מסודר ופיקוח, מעשים פליליים מצד הצוות בסוף מתבטלים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE