הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
תביעה פדרלית: חברות הכנת דיווחי מס הונו לקוחות
על פי התביעה שהוגשה בלוס אנג'לס, H&R Block ו-Intuit שמפעילה את שירות TurboTax גבו במרמה תשלום מלקוחות שהיו זכאים לקבלת שירותים בחינם בשל הכנסה נמוכה. התביעה דורשת פיצויים לתושבי קליפורניה והטלת קנס על החברות

תביעה פדרלית טוענת כי שתי חברות המציעות הכנת דיווחי מס הטעו במכוון את לקוחותיהן, בכך שגבו תשלום עבור הגשת דיווחים שאמורים להיות בחינם.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


גבו תשלום עבור שירות שאמור להיות בחינם (רפרודוקציה: IDG)

התביעה הוגשה ביום שני האחרון בבית המשפט הפדרלי בלוס אנג'לס ועל פי מגישיה מהווה שילוב של הפרה של הסכמים שנערכו עם שירות מס ההכנסה הפדרלי (IRS), כמו גם הונאה של משלמי המסים האמריקאיים. על פי התביעה, החברות פנו במיוחד לאנשים בעלי הכנסה נמוכה, שלא היו בעלי מודעות גבוהה לזכויותיהם בתחום הדיווחים, וניצלו זאת.

הנתבעות הן H&R Block ו-Intuit שמפעילה את שירות Turbotax. על פי התביעה, "בזמן שיותר ממאה מיליון אמריקאים היו זכאים להגיש דיווחים ללא תשלום דרך תכנית ה-Free File, פחות מ-2.5% מהזכאים באמת ניצלו זאת".

מייק פויר, התובע העירוני של לוס אנג'לס שהגיש את התביעה, אמר אתמול (שלישי) במסיבת עיתונאים בנושא התביעה: "אנחנו טוענים שזה לא במקרה. החברות האלה אכן מספקות שירותי הגשת דיווחי מס בחינם עבור אנשים בעלי הכנסה נמוכה. אבל אנחנו טוענים שהן היו שותפות להטעיה ולמהלכים שהסתירו את הזמינות של שירותים אלה, באופן שאיפשר לחברות האלה לגרום לאנשים לשלם עבור שירותים שהם היו יכולים לקבל בחינם".

פויר הוסיף שב-2002 ה-IRS הגיע להסכם עם קבוצה של חברות תוכנה במסגרתו הן תצענה שירותי דיווח הכנסה בחינם עבור אנשים שמרוויחים פחות מ-66 אלף דולר בשנה. ההסכם מהווה מיקור חוץ של שירותי הדיווח על מנת לחסוך ל-IRS את הצורך להקים תשתית דיווח חינמית לבעלי הכנסה נמוכה. לדברי פויר, לא זו בלבד שהחברות הוליכו במרמה את לקוחותיהן לשלם עבור השירות ללא תשלום, אלא שהן גם "הפכו למעשה את איתור האופציה החינמית באינטרנט לבלתי אפשרית עבור האדם הממוצע".

 

השיעור הנמוך של מנצלי הזכות להגיש דיווחים בחינם הוא לא במקרה. התובע העירוני של לוס אנג'לס מייק פויר (צילום מתוך הטוויטר של משרד התובע)

פויר הוסיף שהתביעה הוגשה בעקבות תחקיר של ארגון החדשות ProPublica, שגילה כי כמיליארד דולר בשנה מבוזבזים על ידי משלמי המסים על עמלות לא הכרחיות לחברות הכנת דיווחי מס. כך לדוגמה, באחד המקרים שמוצגים בתביעה, תושב קליפורניה הולך שולל ונדרש לשלם 169 דולר עבור מוצר של TurboTax, למרות שהכנסתו באותה שנה עמדה על 14,500 דולר בלבד – הרבה מתחת לקו העוני – והוא זכאי לשירותי הכנת דיווחים בחינם.

דובר Intuit ריק היינמן מסר בתגובה לחדשות ABC כי "כל טענה לפיה Intuit לא תומכת בתכנית החינמית של ה-IRS היא פשוט שגויה". מ-H&R Block נמסר ש |החברה גאה להציע ארבע אפשרויות דיווחי מס ללא תשלום".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE