הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
קליפורניה אישרה תכנית לימודים חדשה לחינוך מיני - ועוררה את זעמם של הורים רבים
מחלקת החינוך במדינה אישרה ללמד על קשרים להט"ביים ועל זהות מינית. "זה מפחיד מה שהם הולכים ללמד", זועמים ההורים השמרנים. מנגד, ארגוני הלהט"ב תומכים

מחלקת החינוך של קליפורניה אישרה אתמול (רביעי) שיעורי חינוך מיני שנויים במחלוקת שגורם לכעס בקרב הורים רבים לתלמידים במדינה. על פי ההחלטה החדשה, התלמידים ישוחחו בכיתה על נושאים שונים ובהם גם זהות מינית וקשרים להט"בים, אך הסירו חמישה מקורות לימוד וספרים ובהם גם כאלה שמסבירים על יחסי מין לילדי הגנים.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


הילדים ילמדו גם על קשרים רומנטיים חד-מיניים (צילום: Shutterstock)

גורמים בקהילת הלהט"ב בירכו על ההמלצות החדשות שמקדישות תשומת לב לקהילה שעד כה הודרה ברוב המקרים משיעורי החינוך המיני. מנגד, הורים רבים וארגונים שמרניים רואים במסמך ההמלצות, שמתפרש על פני יותר מ-700 עמודים, כפגיעה בזכויות שלהם כהורים, וטוענים כי הוא חושף את הילדים לרעיונות שונים בנוגע למיניות ומגדר שלא אמורים להיות בכיתה, אלא בבית.

"זה פשוט מפחיד מה שהם הולכים ללמד, זו פורנוגרפיה", אמרה פטרישיה רייס, 45, אם לשישה שנסעה יותר מ-400 מייל כדי להשתתף בשימוע שנערך אתמול בסקרמנטו, בירת המדינה. "אם זה ימשיך, לא אשלח את הילדים שלי לבית הספר".

"לא כל דבר שקורה תחת השמש צריך לעבור לילדים שלנו, בלי שיפוט מוסרי", אמר גרג ברט, מנהל מועצת המשפחה בקליפורניה.

 

מחלקת החינוך טוענת שמערך הלימודים החדש יצמצם את תופעת הבריונות. תלמידים בכיתה (צילום: Shutterstock)

מחלקת החינוך ניסתה להסביר את נקודת המבט שלה להורים. "העדיפות הראשונה שלנו היא לגרום לילדים להרגיש בנוח בבית הספר", הודיעה המחלקה, "לשבור סטריאוטיפים, להרוס מיתוסים שקריים ומתן משאבים לתלמידים יכול לצמצם את הביריונות, הפציעה העצמית, תחושת אובדן ואובדנות".

יותר מ-120 בני אדם נרשמו כדי להביע את דבריהם במהלך השימוע הציבורי שנערך אתמול, בניסיון לתמוך או להתנגד לקווי המנחה החדשים לתכנית הלימודים לשיעורי חינוך מיני. קרוב למאתיים בני אדם הפגינו מחוץ לדיונים.

לאחר שכמה ארגונים התלוננו על הכנסתם של ספרים מוחצנים מינית ו"פוגעניים, חסרי אחריות ולא מוסריים", לדבריהם, המועצה הסירה חמישה ספרים מההצעה החדשה.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE