הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
למרות התנגדות היצרניות: משרד הבריאות מחייב להציג את מחירי התרופות בפרסומות בטלוויזיה
ממשל טראמפ ממשיך לנסות ולהוריד את מחירי התרופות לצרכנים. עם זאת, החברות טוענות כי המהלך עשוי להרחיק צרכנים מרכישת התרופות שיכולות לסייע להם

חברות התרופות יחויבו בקרוב לכלול את מחירי המוצרים שלהן בפרסומות בטלוויזיה. כך קבע ממשל טרמאפ בניסיון להוריד את מחירי התרופות. החלטת משרד הבריאות, שצפויה להיכנס לתוקף בחודש יולי, תדרוך מהמפרסמים להציג את מחיר התרופות באופן בולט אם היא יקרה יותר מ-35 דולר לחודש או לטיפול. כך הודיע אתמול המשרד.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מחירי התרופות יהיו שקופים יותר (צילום: Shutterstock)

"לחולים יש זכות לדעת את מחיר התרופות שלכם, לפני שהם מקבלים אותן", אמר שר הבריאות אלכס אזר, "אנחנו מאמינים שהצעד הזה של שקיפות יסייע לגרום למחירי התרופות לפעול כמו בכל שוק - במחירים צפויים ותחרותיים יותר".

ההחלטה היא חלק מחבילת ה"מטופלים קודם" שהציג בשנה שעברה הנשיא טראמפ, שקורא להורדת מחירי התרופות ולשקיפות בתעשיית התרופות במשך כהונתו.

גורמים בתעשיית התרופות מתנגדים למהלך, בטענה שהצגת המחירים עשוי להרחיב את האמריקנים מרכישת התרופות להן הם זקוקים, וכי המחיר שדורש הממשל להציג בפרסומות אינו המחיר שישלמו הצרכנים לאחר שהביטוח הרפואי שלהם ישלים את המחיר.

עם זאת, החוק החדש לא אוסר על יצרניות התרופות להסביר בפרסומות שהצרכנים צפויים לשלם הרבה פחות מהמחיר המוצג בזכות חברות הביטוח הרפואי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE