הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סינסינטי: תלמיד שנלחם בהרחקת תלמידים לא מחוסנים נדבק באבעבועות רוח
ג'רום קונקל טוען כי ההוראה להרחיק תלמידים שלא חוסנו פוגעת בזכויותיו הדתיות. בינתיים עורך דינו מנסה להרגיע: "הוא בסדר, רק מתגרד קצת"

תלמיד בית הספר התיכון מסינסינטי שנאבק בהחלטת משרד החינוך להגביל את התלמידים הלא מחוסנים חלה באבעבועות רוח. כך מסר שלשום (שלישי) עורך דינו. לדבריו, ג'רום קונקל, תלמיד בן 18, חלה באבעבועות בשבוע שעבר, קרוב לחודשיים לאחר שמשרד הבריאות בצפון קנטקי פרסם צו להרחקת תלמידים לא מחוסנים משני בתי ספר קטנים במחוז בון. לדברי עורך הדין, קונקל "בסדר גמור, הוא רק קצת מתגרד".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בזמן שהוא תובע את משרד החינוך, התלמיד חלה באבעבועות (צילום: Shutterstock)

בתחילת השנה פרצה מגיפת האבעבועות בשני בתי ספר נוצריים. קרוב ל-90 אחוזים מהתלמידים בבתי הספר מתנגדים לחיסונים מטעמים דתיים, בעוד שהשאר דרשו ממשרד הבריאות להגביל את ההשתתפות בשיעורים של התלמידים הלא מחוסנים במקרה של התפרצות המחלה.

בזמן שמספר החולים בבית הספר גדל, משרד הבריאות קבע כי תלמידים שלא קיבלו חיסונים לא יוכלו להגיע ללימודים כדי למנוע את התפשטות המגיפה. בתחילה אסר המשרד על השתתפות התלמידים בפעילויות חינוכיות מורחבות, אך ב-14 במרץ המשרד הורה לתלמידים הלא מחוסנים שלא להגיע לבית הספר לפחות 21 ימים מאז התפרצות המחלה.

קונקל, תלמיד תיכון, תבע את משרד החינוך בטענה כי ההוראה מפרה את הזכויות החוקתיות שלו לחופש דת. יותר מעשרים תלמידים אחרים, שגם הורחקו מבית הספר, הצטרפו לתביעה של קונקל.

בעוד שלרוב מדובר במחלה קלה יחסית, אבעבועות רוח עשויות לגרום לסיבוכים שונים ובהם זיהום בקטריאלי, דלקת ריאות, דלקת מוח ועוד. כך עולה מנתוני ה-CDC. החיסון נגד המחלה נכנס לחוק בשנת 1996.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE