הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בפעם השנייה בחמישה ימים: קוריאה הצפונית שיגרה שתי רקטות לא מזוהות
מומחים טוענים כי פיונגיאנג מנסה להעביר מסר ולפיו היא מאסה בדיפלומטיה, ומעדיפה לחזור לאיומים. מדובר בשיגור השני בתוך חמישה ימים

קוריאה הצפונית שיגרה היום (חמישי) שתי רקטות לא מזוהות. כך דיווח צבא קוריאה הדרומית. מדובר בשיגור השני מסוגו בחמישה ימים, וייתכן כי מדובר באזהרה שמשגרת פיונגיאנג לוושינגטון, ולפיו הסכם פירוק הנשק הגרעיני של הדיקטטורה נמצא בסכנה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


עדיין לא ברור מה שיגרה קוריאה הצפונית (צילום: Shutterstock)

הצבא של קוריאה הדרומית לא פרסם פרטים נוספים על השיגורים, ועדיין לא ברור לחלוטין מה שיגרה קוריאה הצפונית. עם זאת, כמה מומחים מזהירים כי אם פיונגיאנג חוזרת לנשקים ארוכי הטווח שהיא עשתה בהם ניסויים בשנת 2017, כאשר נראה היה שיחסיה עם ארצות הברית עשויים להוביל למלחמה, יהיה זה רמז עבה לכך שהיא מיואשת מהיחסים הדיפלומטיים ומתרחקת מהם.

פגישת פסגה שנערכה מוקדם יותר השנה בין נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ לבין מנהיג קוריאה הצפונית קים ג'ונג און הסתיימה בכישלון. המדינה האסייתית דרשה את הסרת הסנקציות בתמורה לצעדים לקראת פירוק הנשק הגרעיני, אך ארצות הברית לא הסתפקה בצעדים האלה.

במידה וקוריאה הצפונית שיגרה היום טילים לטווח ארוך, הדבר מהווה הפרה של הסנקציות שהטיל עליה האו"ם, ועלול להוביל להחרפת העיצומים. השיגורים נעשו כמה שעות לאחר שהתקשורת המקומית דיווחה על שיגורים של רקטות ושל טילים לטווח קצר בשבת, כחלק מתרגיל הגנה צבאי, ואף לעגה לשכנתה מדרום שמתחה ביקורת על השיגורים ההם.

 

בעולם ממתינים למוצא פיו. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

רבים בוושינגטון וברחבי ארצות הברית והעולם נושאים כעת עיניהם בציפייה לתגובתו של טראמפ. בפעם הקודמת לפני חמישה ימים, הגיב הנשיא האמריקני בצורה רכה, במקום לנזוף במנהיג קוריאה הצפונית על הפרובוקציה התורנית. למעשה, טראמפ הבטיח אז כי הוא עדיין תומך בקים.

"הוא גם יודע שאני איתו והוא לא רוצה להפר את ההבטחה שנתן לי. העסקה תתקיים!" אמר הנשיא בטוויטר, "אני מאמין שקים ג'ונג און מבין לגמרי את הפוטנציאל הגדול והכלכלי של צפון קוריאה, ולא יעשה דבר להתערב או לשים לו קץ".

מומחים לענייני שתי הקוריאות אומרים כי אין ספק שהמדינה הצפונית תמשיך לנסות "לגנוב את אור הזרקורים" בעולם כדי להחזיר את טראמפ לשולחן הדיונים. במקביל קיים קים ג'ונג און פסגה נדירה עם שליט רוסיה ולדימיר פוטין. פרופסור נאם סונג-ווק, ראש החוג ללימודי צפון קוריאה באוניברסיטת קוריאה שבסיאול, אמר בשיחה עם הניו יורק דיילי ניוז: "צפון קוריאה מבקשת לומר: יש לנו טילים ונשק גרעיני להתמודד עם הסנקציות הם יכולים לירות טילים לטווח קצר עוד כמה פעמים החודש, ואין כל ערובה שהם לא יירו טיל לטווח בינוני בחודש הבא".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE