הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
80% מהקנאביס המגודל בקליפורניה נמכר מחוץ למדינה
בקליפורניה היבולים שופעים והמחירים נמוכים. התוצרת עולה על התצרוכת המקומית בשיעור של 4:1, והיתר נמכר מחוץ למדינה, במדינות שברובן עדיין אסור לצרוך את הצמח הריחני

עוד לפני שמייקל וקל נעצר בידי שוטרים בנמל התעופה הבינלאומי של לוס אנג'לס, הוא כבר משך את תשומת לבו של עובד בנמל ושל שני נוסעים. בעודו ממתין לעלות לטיסה לפילדלפיה עם כלבו 'אודי,' פתח וקל בשיחה עם נוסעת אחרת ושאל אם ברצונה להצטרף ל"רשת הברחת הסמים" שלו.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


"הייתי אומר ש-29 מתוך 30 עוברים", אומר עו"ד שמבין בתחום. עמדת הבידוק ב-LAX (צילום: CBS)

 

וקל ניסה לטעון שמדובר באי-הבנה תמימה. אולם השוטרים דרשו לראות את המטען שעליו כבר ביצע החשוד צ'ק-אין. שם מצאו קרוב ל-70 פאונד (כ-32 ק"ג) של מריחואנה באריזות ואקום מוסתרות בתוך חבילות שנשאו את התוויות "טי-שירטס", "בגדים חמים" ו"מכנסונים סקסיים".

למעלה משנה לאחר שקליפורניה התירה בחוק את השימוש במוצרי קנאביס למטרות הנאה, עלה שיעור מעצרי ההברחה כמו זה של וקל ב-166%, על פי דו"חות המעצרים שהושגו בידי הלוס אנג'לס טיימס. לאור הלגליזציה והעובדה שגם אם ייתפסו העונש יהיה קל, אומרים אנשי אכיפת חוק, גורמים בתעשיית הקנאביס החוקי ועורך דין המייצג חשודים בהברחה, עוד ועוד מבריחים פונים לשמיים כדי לחמוק משוק הקנאביס המוצף ונמוך-המחירים של מדינת הזהב. כתוצאה, נמל התעופה הרביעי בהיקף נוסעיו בעולם הוא מרכז הולך וגדל של יצוא לא-חוקי של מריחואנה.

"זה בנוהל עבור החבר'ה האלה, והייתי אומר ש-29 מתוך 30 פעמים הם עוברים בלי בעיה", אומר ביל קרוגר הבן, פרקליט פלילי בעל ניסיון של 20 שנה המתמחה בתיקי מריחואנה וייצג גם את וקל. הרשויות ב-LAX אומרים שהם נתקלים ביותר ויותר נוסעים המחזיקים עליהם כמויות קטנות לשימוש עצמי, אולם מספר התיקים בצ'ק-אין המלאים עד גדותיהם בצמח הריחני נסק אף הוא. המשטרה בסקרמנטו, וזו שבאוקלנד, מדווחות על מגמות דומות.

 

 

הקנאביס החוקי אולי גדל בקליפורניה, אבל הוא לא נשאר בה

 

הדינמיקה פשוטה: למרות שאולי נדמה כי ענן ירקרק אופף תמידית את קליפורניה, המדינה מגדלת הרבה יותר מן הצמח מכפי שתושביה צורכים - עד פי חמישה יותר. המחיר במדינות אחרות גבוה פי שלושה, ארבעה ואף יותר. אין כוח בעולם שימנע מאנשים לנסות לעשות רווח קל שכזה. על פי ההערכות, כ-80% מן הקנאביס המגודל בקליפורניה מופנה למכירה מחוצה לה - במדינות שבחלקן עצם השימוש בצמח אסור, וללא תשלום מס כלשהו. 

עם זאת, למרות הגידול במעצרים, הברחות הקנאביס נותרות בעדיפות נמוכה יחסית אצל רשויות אכיפת החוק. למרות שהחוק הפדרלי ממשיך לראות בקנאביס סם מסוכן כמו הרואין, ל.ס.ד. וכיו"ב, סוכני הרשות לאכיפת חוקי הסמים מתמקדים יותר בסחר בהרואין וניתוב כימיקלים ותרופות מרשם לידי ארגוני פשע".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE