הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
שלושה ישראלים חשודים בניהול "השער לרשת האפלה"
כדי להיכנס לשווקים החשאיים בהם ניתן לקנות הרואין, נשק לקטל המוני ותוכנות ריגול ונוזקה למיניהן, צריך כתובת מדויקת. "דיפדוטווב" פישטה את ההליך וסיפקה קישורים ישירים. כעת השניים ממתינים להסגרה לארה"ב

שער לשווקים פליליים ברשת האפלה נסגר. כך הודיע באמצע השבוע שחלף ה-FBI, ושני מפעיליו הישראלים של הפורטל נעצרו באשמת גריפת מיליונים מן השירות הלא-חוקי. חבר משובעים מורחב הגיש כתבי אישום נגד טל פריהר, ישראלי תושב ברזיל, ומיכאל פאן, המתגורר בישראל, בגין הלבנת הון וקשירת קשר. ישראלי נוסף, יהונתן פינגל, נעצר אף הוא בפרשה בארץ אולם טרם הואשם בארה"ב. 

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


 

 

על פי כתב האישום, השניים קיבלו יותר מ-15 מיליון דולר מן האתר, שפעל מאוקטובר 2013 עד השבוע האחרון ממש. השניים נעצרו ביום שני האחרון, פריהר בצרפת ופאן בישראל. האתר שהפעילו זוהה בהודעת הבולשת הפדרלית כ"DeepDotWeb", אם כי הגישה אליו היתה תחת שם שונה במעט, ואפשרית רק באמצעות כלי גלישה אלמונית (מעבר לחלון האינקוגניטו בדפדפן שלכם).

האתר סיפק למשתמשים גישה לשווקים בהם נמכרים דברים לא-חוקיים החל מסמים כמו פנטניל, הרואין וקריסטל מת', ועד רובי סער, תוכנות רושעה ורוגלה, כלי פריצה למחשבים ומידע פיננסי גנוב. התובע הפדרלי סקוט בריידי כינה את האתר "כלבו מידע לאנשים המבקשים גישה לרשת האפלה".

באתר הופיעו גם ביקורות על שווקים שונים ברשת האפלה, וגם סרטוני לימוד כיצד להשתמש בה. בעלי דיפדוטווב קיבלו עמלות מרכישות שביצעו לקוחות שהופנו מן האתר. שווקי הרשת האפלה פועלים על רשת "טור", מערכת המיועדת לאפשר עסקאות אנונימיות ברשת.

 

כספומט הביטקוין שנתפס ברשותו של מיכאל פאן

 

בשל המבנה של טור, אדם המבקש לבקר באחת הרשתות נדרש לדעת את כתובתה המדויקת. האתר של פריהר ופאן פישט את התהליך באמצעות קישורים לשווקים. על מנת להסוות את מקורם הלא חוקי של הרווחים, משכו השניים את התשלומים שבוצעו לארנק הביטקוין שלהם לחשבונות ביטקוין אחרים ולחשבונות בנק שפתחו בשמן של חברות קש. ברשותו של פאן נתפס כספומט ביטקוין. 

שופט בפיטסבורג אמר כי כרגע לא ברור כיצד תתנהל התביעה האמריקאית נגד השניים. פריהר נעצר בצרפת לבקשת ארה"ב, אולם פאן נעצר בארץ במסגרת חקירה של משטרת ישראל. בימים הקרובים יתברר מי מהשניים, אם בכלל, יוסגרו לארה"ב.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE