הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
בעקבות תקלה טכנית: מטוס בואינג של חברת דלתא ביצע נחיתת חירום
המטוס המריא מטנסי לאטלנטה, אך זמן קצר לאחר ההמראה הוא נחת בשלום בנוקסוויל. הנוסעים הועברו למטוס אחר, והתקלה נבדקת על ידי טכנאים

מטוס בואינג 737-800 שעשה דרכו אתמול (ראשון) מטנסי לאטלנטה ביצע נחיתת חירום זמן קצר לאחר ההמראה בעקבות דיווח על תקלה טכנית. טייסי טיסת דלתא איירליינס 1417 דיווחו על בעיות בחרטום המטוס. כך על פי דיווח ה-FAA.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מטוס בואינג 737-800 של חברת דלתא (צילום: Shutterstock)

חברת דלתא התנצלה בפני לקוחותיה שהיו במטוס שהופנה לשדה התעופה בנוקסוויל "מתוקף משנה זהירות בשל תקלה מכנית אפשרית", על פי הודעת החברה. "המטוס נחת והובל אל השער והוא נבדק על ידי טכנאים". 129 הנוסעים שהיו במטוס הועברו למטוס אחר שהמריא במהירות משדה התעופה אל היעד המקורי של הטיסה.

בימים רגישים אלה, כאשר צי מטוסי בואינג 737 מקס 8 עדיין מקורקע בכל העולם, כל דיווח על תקלה טכנית במטוסי בואינג עלול להוריד את מניות החברה עוד יותר, ולפגוע עוד באמינות שלה.

לפני כשבוע דווח כי יצרנית המטוסים ידעה מראש על בעיות הבטיחות במטוסי הדגל שלה, עוד לפני ההתרסקות אשונה של מטוס 737 מקס באינדונזיה בחודש אוקטובר האחרון. על פי הדיווח, החברה לא שיתפה את הטייסים ואת חברות התעופה במידע המלא, אלא רק במידע חלקי ולא עקבי.

למרות ההתרסקות באינדונזיה, החברה המשיכה להסתיר את המידע המלא עד אחרי ההתרסקות השנייה של מטוס מסוג זה באתיופיה. בואינג הרשתה לעצמה לקחת עוד שישה שבועות בטרם חשפה את המידע המלא על תקלות התוכנה אחרי ההתרסקות השנייה.

הזמן שחלף בין הרגע שבו בואינג הבינה את הבעיה לבין הרגע שבו היא שיתפה את החברות השונות במידע לא דווח בעבר. הבעיה בדגמים החדשים מנעה מאמצעי בטיחות לפעול כראוי. עם זאת, לא ברור אם ההתרסקויות היו נמנעות במידה ואמצעי הבטיחות היו פועלים כראוי.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE