הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
"צריכה לדבר כמו ילד בכיתה ד' כדי שהגזענים הטפשים יבינו אותי": רשידה טלייב לא חוזרת בה מהשקרים
למרות השקרים הבוטים שאמרה חברת הקונגרס על היחס של פלסטינים כלפי ניצולי השואה, היא לא חוזרת בה. כנראה שהיא שכחה את המאבקים נגד עליית היהודים לאחר השואה

חברת הקונגרס רשידה טליב עומדת מאחורי השקרים שאמרה על היחס של הפלסטינים כלפי המהגרים היהודים בתקופת השואה, לפיהם יש לה "הרגשה מרגיעה" כאשר היא חושבת על הפלסטינים שהציעו "מקלט בטוח ליהודים", לאחר השואה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מגינה על השקרים שלה. רשידה טליב (צילום: Shutterstock)

הנציגה ממישיגן זכתה לביקורות קשות מהמחנה הרפובליקני לאחר שאמרה בראיון בפודקאסט Skullduggery, בו היא נשאלה על תמיכתה בפיתרון המדינה האחת לסכסוך הישראלי פלסטיני.

"ישנה נחמה מרגיעה שאותה אני תמיד אומרת לאנשים כאשר אני חושבת על השואה, ועל הטרגדיה שלו, והיא העובדה שאבות אבותי, פלסטינים שאיבדו את האדמה, את החיים, את הכבוד ואת הקיום שלהם במובנים רבים". היא הוסיפה כי "כל זה נעשה בניסיון להעניק ליהודים חוף מבטחים לאחר השואה ולאחר רדיפת היהודים ברחבי העולם באותם ימים".

לדבריה, הענקת המקלט נעשה על חשבון הפלסטינים עצמם, והדבר נכפה עליהם. "אז כאשר אני חושבת על מדינה אחת, אני חושבת על העובדה הזאת, והאם אנחנו יכולים לעשות זאת בדרך טובה יותר?"

אתמול (שני) אמר הנשיא טראמפ כי הדברים של חברת הקונגרס "נוראיים וחסרי רגישות". הוא הוסיף כי ההתבטאות האומללה הזאת משדרת "שנאה עצומה כלפי ישראל וכלפי העם היהודי".

 

דברים נוראיים וחסרי רגישות. הנשיא דונלד טראמפ (צילום: Shutterstock)

עם זאת, אמש הגנה טליב על הדברים שאמרה באותו פודקאסט. היא ציינה כי סבתא חיה בגדה המערבית, וסיפרה כי כמה מאבות אבותיה "נהרגו" או "ויתרו על אורח החיים שלהם" כדי להעניק חוף מבטחים ליהודים, וכעת היא מעוניינת שהעולם "יכיר בזה ויכבד את זה".

בתכנית האירוח של סת' מאיירס אמרה טליב כי "אני רק רוצה שכולנו נרגיש בטוחים. כולנו ראויים לכבוד בסיסי בלי קשר לרקע, למוצא ולדעתנו הפוליטית. כולנו ראויים לשוויון ולצדק". היא ציינה כי קיבלה פנייה ממכר שלה שקרא לה להסביר יותר טוב את הדברים שהיא מנסה להגיד. "אולי תדברי כמו תלמיד בכיתה ד' כדי שהגזענים הטפשים יבינו טוב יותר".

למרות דבריה האוטופיים של טליב, ההיסטוריה מלמדת שהדברים היו שונים. למעשה, מנהיגים פלסטינים, כגון המופתי של ירושלים חאג' אמין אל-חוסייני, שיתפו פעולה באופן גלוי עם היטלר ועם הנאצים. במהלך מלחמת העולם השנייה, המופתי היה מעורב בהעברת תמיכה של מוסלמים לגרמניה. בנובמבר 1941, המופתי נפגש עם היטלר. למרות שהוא המשיך להיות מעורב בפוליטיקה, ההשפעה של אל-חוסייני הלכה ופחתה לאחר הניצחון על ארצות ערב בשנת 1948.

פלסטינים רבים התנגדו באותם ימים להגירת יהודי אירופה לארץ ישראל, גם לפני וגם במהלך מלחמת העולם השנייה, כאשר כבר היה ברור שהיהודים נרדפים, ונרצחים, באירופה.

מעבר לזה, על פי ההיסטוריון בני מוריס, ההנהגה הפלסטינית התנגדה ל"פיתרון המדינה האחת" שהוצעה על ידי הבריטים לפני מלחמת העולם השנייה בגלל שהבריטים התעקשו שהפלסטינים יקבלו 75 אלף יהודים. למעשה, הפלסטינים רצו לעצור לחלוטין את ההגירה היהודית.

 

היטלר וחאג' אמין אל-חוסייני במהלך פגישתם (צילום: ויקימדיה)

למרות שישנם כמה עשרות מוסלמים שזכו להכרה כחסידי אומות העולם על שהצילו יהודים בזמן השואה, מעשי הגבורה האלה התרחשו בארצות שונות, ולא על אדמת ארץ ישראל. לאחר מלחמת העולם השנייה, הפלסטינים המשיכו להתנגד להגירת היהודים, והצטרפו לצבאות ערב שתקפו את ישראל הצעירה בערב הקמתה.
העיוות ההיסטורי קיים כיום לא רק בקרב הפלסטינים האמריקניים. יו"ר הרשות הפלסטינית מחמוד עבאס כתב את עבודת הדוקטורט שלו על הכחשת חלקים מהשואה, ובשנת 2018 הוא אמר דברים המגינים על החלטתה של גרמניה הנאצית לרצוח יהודים.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE