הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מפת הטרור המקומי: 850 חשודים ברחבי ארצות הברית
ה-FBI חוקר מאות פעילים שחשודים במעורבות או תכנון מעשי אלימות, כשליש מתוכם קשורים ב "עליונות לבנה" ברמת קיצוניות משתנה. לדברי גורם בסוכנות שהופיע בפני ועדת בטחון המולדת בקונגרס: "הסכנה החמורה ביותר היא המפגע הבודד"

הבולשת הפדרלית (FBI) חוקרת כרגע קרוב ל-850 חשודים פוטנציאליים בביצוע מעשי טרור מקומי, כך עדכנו כמה גורמים בסוכנות במהלך השבוע שעבר.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מעשה טרור מקומי, בשונה מטרור שגדל במקום. בית הכנסת חב"ד פוואי בו ארע פיגוע הירי בפסח (צילום: Shutterstock)

 

חלק ניכר מהחקירות מתמקד בפעילי ותומכי "עליונות לבנה", לאומנים לבנים ושאר פעילים גזעניים ומספר המקרים הקשורים בכך זינק בחצי השנה האחרונה, דיווחו הגורמים. לדברי ראש מחלקת הריגול הנגדי ב-FBI, מייקל מקגאריטי, בפני דיון בקונגרס, "למעשה, היו יותר מעצרים ומקרי מוות שנגרמו על ידי פעילי טרור מקומיים מאשר זרים בשנים האחרונות".

מקגאריטי הזהיר כי שמאה ואידיאולוגיה קיצונית מופצות יותר ויותר דרך האינטרנט, וכי ההנעה מדעות לפעולה מהירה יותר משהייתה בעבר. הוא הדגיש כי טרור מקומי, שלרוב נובע מקיצוניות גזענות, אנטי-ממשלית או אפילו סביבתית, שונות מטרור שגדל במקום, שמושפע מארגוני טרור בין-לאומיים דוגמת דעאש ואל-קאעידה. הוא לא פירט אם החשודים מרוכזים באזור גאוגרפי מסוים בארצות הברית.

בין המקרים שנחשבים טרור מקומי ופעילים שחשודים בתכנון דומים להם נחקרים על ידי הסוכנות ישנו פיגוע הירי שארע לפני כשבועיים בבית הכנסת בסן דייגו. הרשויות חושדות שהצעיר בן ה-19 שביצע את הירי השאיר טרם יציאתו למסע הרצח הודעות מקוונות שמבטאות "עליונות לבנה, ואנטישמיות. גם הפיגוע בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג, בו נרצחו 11 בני אדם, נחשב לטרור מקומי והרשויות חושדות כי מבצעו הקצין את האידיאולוגיה שלו בהשפעת האינטרנט והרשתות החברתיות.

 

גם ה-FBI חושב ככה. הפגנה בעקבות אירועי שרלוטסוויל, אגוסט 2017 (צילום: Shutterstock)

לטענת מקגאריטי, שהופיע מול הועדה לבטחון המולדת, "אתה יכול להכנס לאינטרנט ולמצוא תוכן שיצדיק את מה שאתה רוצה לעשות". הבשורה המעודדת היא שהרשויות מזהות שינוי בהתנהלות הרשתות החברתיות, שמנטרות וממשטרות את התוכן המופץ בהן בהצלחה רבה יותר מבעבר.

הסכנה החמורה ביותר, לדבריו, היא "הפעיל הבודד שעובר הקצנה לבדו ויש לו גישה לנשק". לדברי מקגאריטי יש כיום כאמור 850 חקירות פעילות נגד מקרי וחשודי טרור מקומי, 40% מתוכם קשורים באידיאולוגיית "עליונות לבנה" ברמות משתנות של קיצוניות. שאר המקרים החשודים כוללים אנשים שמקדמים אידיאולוגיה אנטי-ממשלתית או אנטי-סמכותנית.

אף שמספר החקירות הפעילות נראה גבוה, הוא למעשה מהווה ירידה מבעבר: לפני חצי שנה המספר היה גבוה יותר, ועל פי עדות ראש ה-FBI כריס ריי בספטמבר 2017 מספר החקירות הפעילות בתחום הטרור המקומי עמד על כ-1,000.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE