הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
גם אמזון רוצה לעבור ל"כלכלת גיגים"
זכויות? הטבות? יחסי עובד-מעביד? אמזון לא רואה למה היא צריכה את זה. היא מציעה לעובדיה: התפטרו, ואנחנו נסבסד לכם את עלויות ההקמה של עסק משלוחים עצמאי ונחכיר לכם רכבים

אמזון, ענקית הקניות ברשת שנמצאת במירוץ מתמיד לספק את החבילות לצרכנים מהר יותר, פונה לעובדיה עם הצעה חריגה - תתפטרו, ואנחנו נעזור לכם לפתוח עסק שמטרתו למשלוחי חבילות של אמזון. ההצעה, שנחשפה אתמול (שני), באה בעת שאמזון מבקשת לצמצם את זמן המשלוח ללקוחות שירות ה"פריים" שלה מיומיים ליום.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


קחו סיוע ותעזבו אותנו מזכויות, הטבות, שעות נוספות וכאלה (צילום: WGHP)

 

אמזון הודיעה שתכסה עד 10 אלפים דולר בהוצאות הקמה עבור עובדים שיתקבלו לתוכנית ויעזבו את משרתם. המשתתפים בתוכנית יוכלו לחכור (ליסינג) את המסחריות הכחולות עם הלוגו המחייך של אמזון עליהן. בנוסף תשלם להם החברה משכורת למשך שלושה חודשים.

ההצעה פתוחה בפני רוב העובדים במשרה מלאה באמזון, כולל עובדי מחסן האורזים ומשגרים את החבילות לדרכן. עובדי Whole Foods, אותה רכשה אמזון לאחרונה, אינם זכאים להשתתף בתמריץ החדש. החברה סירבה להשיב לשאלות באשר למספר העובדים שהיא מצפה שיקבלו את ההצעה.

ה"תמריץ" החדש הוא חלק מתוכנית בה פתחה אמזון לפני שנה, המאפשרת לכל אדם להגיש מועמדות לפתיחת עסק עצמאי למשלוחי אמזון, וסיפק החזרים בסך 10 אלפים דולר ליוצאי צבא. החברה מבקשת לרכוש יותר שליטה על משלוחיה במקום להסתמך על UPS, שירות הדואר הפדרלי וחברות שילוח אחרות. התוכנית גם מעניקה לאמזון דרך להגדיל את רשת המשלוחים שלה מבלי להוציא את הכסף על רכישת כלי רכב או שכירת עובדים.

 

בגלל דרישות לתשלום שאפשר להתקיים ממנו, אמזון מנסה להעביר את נהגיה ל"כלכלת הגיגים" (צילום: NBC)

 

סך הכל נוצרו עד כה למעלה מ-200 עסקים שכל תכליתם לבצע משלוחים של אמזון מאש הושקה התוכנית ביוני אשתקד. אחד מאלה הוא של מילטון קולייר, ברוקר שינוע שפתח את העסק שלו באטלנטה לפני שמונה חודשים. מאז צמח העסק והוא מעסיק כיום 120 עובדים ומפעיל 50 כלי רכב, המסוגלים לבצע 200 עצירות למשלוח ביום.

אולם אמזון רחוקה עדיין מלהוות איום על UPS, פדאקס והדואר הפדרלי. לחברות אלה יש אלפי משאיות ומאות מטובים שנושאים את החבילות ליעדן - והן עושות הרבה יותר מהבאת חבילות למפתני בתים. הן גם אלה שמעבירות חבילות בין מחסנים לבתי עסק. יש מספיק עסקי שילוח לכולם.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE