הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
ויזת הסטודנט והתייר: כבר לא מה שהיה פעם
העלאת האגרה, קיצור אשרה השהייה לתיירים ופיקוח על נוכחות במוסד הלימודים הנבחר. אלו רק מההליכים שכעת יסורבלו עוד יותר בתהליך השגת ויזת הסטודנט המיוחלת או סתם הארכה שגרתית של ויזת התייר

הבירוקרטיה בהליך ההגירה לארה"ב הולכת ונעשית מסורבלת יותר, זה כמובן כבר לא חדש, אך כעת מדיניות הממשל הנוכחי מחלחלת גם לעבר תחום הארכת ויזת התייר כשאחת הנגזרות המושפעות ממנה, היא ויזת הסטודנט המוכרת כחלק מהליך פשוט יותר באופן יחסי לכל אשרת שהייה אחרת שאינה על בסיס תיירות.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


לדברי עורכת הדין שני גבאי, בעלת משרד המתמחה בכל סוגיות ההגירה ופועל בישראל ובלוס אנג'לס, מדובר בעדכון מהחודש האחרון, אשר בעקבותיו אגרת ההגשה לוויזת הסטודנט והארכת סטטוס ויזת התייר על מנת להיות חוקי בזמן ההליך, עלתה לסך 455 דולר במקום 370,  וזאת בשל העובדה שכעת, בניגוד לעבר, נדרשת טביעות אצבע גם ממי שמבקש ויזה שאינה למטרות הגירה. אך לא בכך מסתיים העניין. אם בעבר ברוב מוחלט של המקרים, כשאר נכנסים לארה"ב עם ויזת תייר, הייתה ניתנת אשרת שהייה של עד 180 יום, הרי שכיום ישנם מקרים רבים בהם פקיד ההגירה מאשר זמן שהייה נמוך יותר.

הדבר מסרבל משמעותית את תהליך ההארכה וההגשה לוויזת סטודנט מכוון שהוא דורש הוכחות של תיירות, יכולת כלכלית וכוונה לחזור למדינת המוצא. מה שהמגישים אינם תמיד מודעים אליו, זה שבעוד שאתה חוקי במהלך ההמתנה לתשובה של ההגירה , התשובה הסופית היא המכריעה, אם התשובה היא שלילית- הסטטוס של המגיש חוזר אחורה לפעם האחרונה שהוא היה חוקי - כלומר - הוא בפועל כבר אינו חוקי ולכן יחשב מידית כשוהה בלתי חוקי החל מהרגע שפג תוקף השהייה שאושר על ידי פקיד ההגירה בכניסתו למדינה. חשוב לציין כי זה לא מונע הגשת בקשה חדשה לוויזת תיירות חדשה לאחר חזרה לארץ המוצא.

נדבך נוסף בהליך ויזת הסטודנט הוא שבשונה מבעבר בהגשה של בקשה לאשרה מסוג זה, ישנה חובה להגיש הארכות של ויזת התייר במקביל, וזאת עד לתשובה של ההגירה על מנת לשמור על רצף של סטטוס חוקי. בנוסף בית ספר שמאושר על ידי ההגירה יכול להנפיק לתלמיד זר, טופס  I-20  ולהגיש ויזת סטודנט שנותנת לאותו תלמיד אישור שהייה כל עוד הוא עומד בתנאי הלימודים שהוחמרו משמעותית באמצעות פיקוח על נוכחות אותו תלמיד במוסד הלימודים. גם בית הספר מחוייב כעת לדווח לרשויות ההגירה על תדירות הופעתו של התלמיד אם וכאשר במקום.

 

 

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE