הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
דוח חדש מדרג את ערי ארה"ב לפי חוב ביחס למספר תושבים
ארגון "Truth in Accounting" פרסם דוח על נטל החובות של הערים הגדולות כלפי התושבים שלהן. לדברי הארגון, הערים מתנהלות בחוסר שקיפות כלכלית מול התושבים

עשר הערים הגדולות בארצות הברית טובעות בחובות מוניציפליים. כך עולה ממחקר חדש שפרסם ארגון "Truth in Accounting". הדוח מנסה לקבוע "מה משמעות ההתחייבויות הכלכליות העודפות למשלם המסים".

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


בסופו של דבר הנטל עשוי ליפול על משלמי המסים (אילוסטרציה: Shutterstock)

על פי הארגון, המטרה של פרסום הדוח נועדה "לחשב את החשבונות השונים של הרשויות המוניציפליות ולחלק אותן למספר התושבים, כדי לקבוע את הנטל על משלמי המסים".

העיר שנמצאת ביחס החובות-תושבים הגדול ביותר היא שיקגו, עם נטל משולב בגובה של 119,110 דולר. מועצת העיר אישרה סובסידיות מס בגובה של 2.4 מיליארד דולר עבור שני מיזמי פיתוח בחודש שעבר. זאת, למרות מחאות של תושבי העיר נגד ההטבות הגדולות. המוחים טוענים כי המיזמים נבנים בחלקים משגשגים של העיר, ועל הקבלנים לשלם על שדרוג התשתיות במקום לקחת את הכסף ממשלמי המסים.

אחריה נמצאת העיר ניו יורק עם 85,600. במקום השלישי - לוס אנג'לס עם נטל מס של 56,390. פילדלפיה במקום הרביעי עם 50,120, אחריה סן חוזה, דאלאס, יוסטון, סן אנטוניו ואת עשר הערים עם חובות על משלם המסים סוגרת פיניקס, עם חובות בגובה של 13,290 דולר.

מגזין פורבס דיווח כי חלק גדול מהנטל על משלמי המסים מגיע מתשלומי הפנסיה שנפרסים במשך שנים ארוכות. העובדים המוניציפליים ברחבי ארצות הברית צברו מענקי פרישה בגובה של 39 מיליארד דולר, 28 מיליארד בקרן הפנסיה, ו-843 מיליון דולר בהטבות ביטוח בריאות לעובדים הפורשים.

 

נמצאת במקום השני. העיר ניו יורק (צילום: Shutterstock)

"הערים הגדולות בארצות הברית מפרסמות 'דוחות כלכליים מקיפים', אלא שרבים מהדוחות האלה אינם מקיפים כלל", אמר ביל ברגמן, מנהל מחלקת המחקרים בארגון "Truth in Accounting".

הדוח מנסה לבחון אם הדוחות השנתיים של הערים השונות מגיעים לרזולוציות ראויות של תשלומים למחוזות הלימודים, סוכנויות התחבורה, שירותים שונים וסעיפים נוספים. למעשה על פי הדוח, מסמכי הדיווח השנתיים של הערים "לא מציגים את התמונה השלמה בנוגע למצבם הכספי - ומטעים את הציבור".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE