הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
סופית: PG&E אחראית לשריפת קאמפ בקליפורניה
חוקרי השריפות פרסמו את עיקרי ממצאיהם בנוגע לשריפה הקשה ביותר שאירעה בקליפורניה אי פעם, בה נהרגו 85 בני אדם וערים שלמות נחרבו. מנכ"ל החברה התנצל בפני בית הנבחרים המקומי: "אני מצטער שגרמתי לכם להצטרך לזהות קרבנות"

חוקרי השריפות קבעו: קווי המתח של חברת התשתיות Pacific Gas and Electricity גרמו לשריפת הענק במחוז באט בקליפורניה בשנה שעברה. כך נמסר היום (רביעי) ממחלקת כיבוי האש של קליפורניה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


השריפה הקשה ביותר בהיסטוריה של קליפורניה. שריפת קאמפ (צילום: Getty)

"שריפת קאמפ" שפרצה ב-8 בנובמבר באזור פולגה הממוקמת כשעתיים נסיעה צפונית לבירה סקרמנטו, גבתה את חייהם של 85 בני אדם, כילתה 150 אלף אקרים של חורש וגרמה נזקים שייקח שנים ומיליארדי דולרים לשקם. העיירה פרדייס, שהפכה לסמל האסון, נחרבה כליל.

בהודעת מחלקת מכבי האש של קליפורניה נמסר כי "הצמחיה העדינה והיבשה ותנאי מזג אוויר שנחשבים 'דגל אדום' וכוללים רוחות חזקות, לחות נמוכה וטמפרטורות גבוהות, גרמו למהירות התפשטות קיצונית, שהניעה את השריפה לתוך פולגה ומזרחה ומערבה לקונקאו, פרדייס, מגליה ועד לשוליים של מזרח צ'יקו".

 

העיירה פרדייס נחרבה כליל. שרידים מהשריפה (צילום: Shutterstock)

החוקרים לא שחררו לתקשורת את הדו"ח המלא, שהועבר למשרד התובע של מחוז באט שבוחן אפשרות לפתוח בהליכים פליליים נגד החברה. PG&E הגישה בינואר האחרון בקשה לפשיטת רגל, מתוך הבנה שהיא כנראה תמצא אחראית לשריפה הקשה. החברה העריכה את המחויבויות הכספיות שתדרש אליהן עקב כך בכ-30 מיליארד דולר.

בפברואר נמסר מ-PG&E כי "סביר להניח" שאחד השנאים שלה יצר את האש הראשונית. עוד קודם לכן העריכו אנשי החברה כי קו המתח קאריבו-פלרמו שבאחריותה נותק מחשמל זמן קצר לפני פרוץ השריפה ומאוחר יותר נמצא תקול.

ההודעה על אחריותה של PG&E פורסמה בזמן שמנכ"ל החברה וויליאם ג'ונסון, שנכנס לתפקידו לפני כחודש בלבד, העיד בפני ועדת התשתיות והאנרגיה של בית הנבחרים של קליפורניה. ג'ים ווד, המייצג אזור הכולל את מחוזות סנטה רוזה ומנדוצינו, עוסק גם ברפואת שיניים משפטית. הוא סיפר כי סייע בזיהוי קרבנות השריפה במסגרת הכשרתו.

 

התנצל. וויליאם ג'ונסון, המנכ"ל החדש של PG&E (צילום: AP)

"נמאס לי לזהות קרבנות, ולכל הקרבנות האלה יש קשר לתשתיות", אמר ווד. ג'ונסון התנצל בפניו ואמר "אני מצטער שגרמתי לך להדרש לזהות קרבנות. זה דבר נורא". ראשת עיריית פרדייס אמרה שהיא אינה מופתעת לגלות שקווי המתח של PG&E הציתו את הניצוץ שגרם לשריפה שהחריבה את עירה והוסיפה שהיא מקווה שהדבר יסייע לעיר בתביעתה נגד החברה.

"זה טוב שיש תשובה סופית", אמרה ג'ונס.

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE