הלוח הגדול
דרושים, דירות להשכרה, למכירה, רכב, יד שנייה
מועצת עיריית ניו יורק קוראת לראש העיר לממן הגנה לבתי תפילה
רוב חברי המועצה חתמו על המכתב שמבקש מדה-בלאסיו להקצות בתקציב השנה הבאה מימון להגנה על בתי תפילה, בעקבות הפיגועים האחרונים בבתי כנסת, כנסיות ומסגדים ברחבי העולם שגבו את חייהם של מאות בני אדם

חברי מועצת עיריית ניו יורק קוראים לראש העירייה ביל דה-בלאסיו לכלול מימון להגנה על בתי תפילה בתקציב העיר לשנה הבאה.

 

הרשמה לקבלת הניוזלטר היומי ועדכונים חשובים


מאות הרוגים בפיגועים בבתי תפילה ברחבי העולם, 11 מתוכם בבית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג (צילום: רויטרס)

 

"אנחנו חייבים לגלות יוזמה כדי להבטיח את שלומם של ניו יורקרים מאמינים. באופן מסורתי, בתי תפילה היו מקומות מקלט ומפלט המזמינים כל אדם. עם אבטחה הולמת וארוכת טווח, ניו יורקריים דתיים יוכלו לשוב ולכרוע בתפילה מבלי להסתכל בפחד מעבר לכתפם", נכתב בפנייה, עליה חתמו רוב חברי המועצה.

ההחלטה לפנות לדה-בלאסו התקבלה לאחר שבשנה החולפת נהרגו יותר מ-250 בני אדם בבתי כנסת, כנסיות ומסגדים ברחבי העולם. בין האירועים הבולטים ישנן המתקפות על בית הכנסת "עץ חיים" בפיטסבורג באוקטובר אשתקד ובית הכנסת של חב"ד בפאווי הסמוכה לסן דייגו, כמו גם פיגועי חג הפסחא בסרי לנקה וטבח המסגדים בניו זילנד.

המכתב נחתם על ידי 39 מ-50 חברי מועצת העיריה ונשלח לדה-בלאסיו בשבוע שעבר. בינתיים, חבר המועצה קלמן יגר מבורו פארק הציג הצעת חוק שתחייב את העירייה להחזיר לבתי תפילה הוצאות על אנשי אבטחה, חמושים או לא חמושים, שהם נדרשו להוציא. החוק של יגר, שממתין לשימוע ראשוני, מציע גם שמשטרת ניו יורק תספק לכל בית תפילה הערכת אבטחה תוך 14 יום מרגע שראשי הקהילה מבקשים זאת. בנוסף, על פי החוק המוצע המשטרה תאפשר לבתי התפילה להעסיק שוטרים שלא בתפקיד כאנשי אבטחה, שיוכלו ללבוש מדים ולשאת נשק של המשטרה אף שאינם במשמרת מטעמה.

 

חייבים לגלות יוזמה. ראש עיריית ניו יורק ביל דה-בלאסיו (צילום: Shutterstock)

 

דיוויד פולק, בכיר במועצת קשרי הקהילה היהודית בניו יורק, מסר לאתר Jewish Week כי משרדו ממליץ על שכירת שוטרים שלא בתפקיד כ "אחד הפתרונות האופטימליים... שום דבר לא מרתיע כמו שוטר עירוני. יש לו את ניסון, שיקול הדעת וההכשרה הדרושים".

50% לא
50% כן
?האם הכתבה עניינה אותך
YOU MIGHT ALSO LIKE